Recension: [Recension]Best Skins Ever (HTC Magic)

Diskussion i 'Magic' startad av djjokke, 23 feb 2010.

1. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Hejsan!
    Tänkte dela med mig av mina första intryck av Total body skin för HTC Magic från Best Skins Ever :)

Förpackning
    "Skinnet" levereras i ett vanligt kuvert. I kuvertet finns två papper som de olika delarna av skinnet sitter på. Sido- och bakstyckena sitter på ena pappret, framsidostyckena på det andra.

Förberedelser
    Det är väldigt viktigt att göra förberedelserna och följa de instruktioner som man får till skinnet.

Tips!
    - Blanda lösningen (en matsked diskmedel + 3dl vatten) i en skål eller bunke. Det är en stor fördel att blöta fingrarna i lösningen innan man skall applicera de olika delarna.
    - Häll lösningen i någon form av spray-/sprutflaska. Detta är inte helt nödvändigt - man kan "doppa" skinnet i lösningen - men jag var hjälpt av att ha en sprayflaska till hands.
    - Ha ett kreditkort eller liknande till hands. Väldigt användbart när man skall trycka ut bubblor och vätska. OBS! Tryck inte för hårt!

Installation
    Nu till det svåra. Här krävs det tålamod och noggrannhet. Som alla läxor i livet lär man sig de viktigaste genom sina misstag, och det gjorde även jag när jag applicerade skinnet.
    Instruktioner finns här på engelska, men jag drar det viktigaste.

1. Se till att noga tvätta telefonen från fingeravtryck och, kanske viktigast av allt, smuts så som små korn och annat skit. Har man lagt på skinnet och sedan märker att en liten tråd eller ett hår har fastnat på undersidan gör man det bara värre om man försöker ta bort det. Beställ därför gärna två uppsättningar skinn om någon del skulle förstöras.
    2. Blöta fingertopparna i lösningen som du blandat tidigare.
    3. Dra av skinnet från pappret och spraya ett tunt lager lösning på den klistriga sidan.
    4. Lägg på skinnet och "glid" det på rätt plats tills du är nöjd.
    5. Tryck ut bubblor och vätska med fingrarna och/eller någon form av plastkort. Fingrarna/naglarna är lättare att använda i hörnor och på de områden där skinnet viks.
    6. Fortsätt att "massera" ut skinnet tills du känner att det sitter åt ordentligt och se till att det har torkat.

Tips!
    - Om skinnet inte fäster riktigt på vissa ställen - så var det för mig på ställen där skinnet viks och även vid skinnets ändar - ha tålamod och låt det torka lite. Fortsätt att massera ut bubblor och vätskan tills du märker att det inte är så lätt att rubba längre.

Känsla
    Jag har märkt att det kommer ta ett tag för mig att vänja mig vid skinnet. Telefonen blir nästan lite klistrig, åtminstone känns det så nu i början. Det var dock det jag var ute efter, eftersom att jag tyckte baksidan var för hal om man skulle skriva sms med en hand.

Jag har inte märkt någon skillnad i känslan på skärmen. Självklart märker jag att där är ett skydd ovan på, men det vänjer man sig nog ganska snabbt vid. Vad jag dock är besviken på är att ljuset verkar reflekteras mer nu än vad det gjorde innan. Kan vara som jag inbillar mig, men jag hade hoppats och trott att det skulle vara raka motsatsen.

Även om skinnet är väldigt väldigt tunnt så blir det små kanter där de olika skinndelarna inte går ihop med varandra. Detta märks framför allt på baksidan, eftersom att bakstyckesdelen inte täcker exakt hela baksidan.

Sammanfattning
    Jag är ganska nöjd såhär långt. Baksidan blev precis som jag önskat - lite strävare, likt Herons baksida.
    Tyvärr så lyckades jag förstöra lite av skärmskinnet när jag skulle trycka ut bubblor med ett kreditkort. Jag tryckte lite för hårt och skinnet blev skadat uppe i vänstra delen av skärmen. Funderar därför på att ta av skärmstycket, speciellt om det reflekterar mer ljus än innan, vilket jag befarar.

Det här är inget skydd som skyddar mot hårdare stötar och liknande utan är tänkt att skydda mot repor och lättare nötning. Skinnet verkar hålla ganska hög kvalité.

Man skall inte förvänta sig ett perfekt resultat då det i princip är helt omöjligt. Räkna med att lite skit fastnar under skinnet och hoppas att det mest är på baksidan ;)
    Det viktigaste är att ha tålamod och att vara noggrann. Ta den tid som krävs och stressa inte fram något. Det tog mig ungefär 45 minuter att applicera hela skinnet, torktid inräknat.
    För att vara mitt första helskinn är jag nöjd, det gick smidigare än jag trott. Följ instruktionerna så skall allting gå bra :)

Kan tilläggas att jag inte beställde mitt skinn direkt från Best Skins Ever utan från ehnvis här på SweDroid.

Bilder
    Nedan följer lite bilder på resultatet.

Här ser man att jag lyckades förstöra en liten bit av skärmdelen.

Undersidan

Baksidan

Volymknapparna

Framsida nere

Framsida/vänster sida nere

Last edited: 23 feb 2010
  2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Oj, missade denna helt. Kul initiativ och bra recension!

3. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Tack manny :)

4. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Hehe missat denna recension själv. Glad att du är nöjd och jag kan hålla med om att skinnet känns lite klistrigt till en början men det blir bättre efter ett tag.

Använder själv ett (som suttit på ett år nu) och är fortfarande mycket nöjd. Använde samma lösning till min Iphone 2G. Det man kan märka efter ett år är att den kan ha fått en missfärgning av jeansen (om man bär den i fickan hela tiden) annars finns det inget att klaga på.

Av bilderna att döma så lyckades du riktigt bra med att montera det och precis som du skriver så får man ta lite tid på sig och vara noggrann.