Vad ska jag ha för apn inställningar för mms/ internet? Jag har testat ett par stycken nu, men det blir antingen så att mms bara fungerar och inte internet. Och utan internet så kan man inte skicka mms, så det är rätt jobbigt. Har någon av er där ute någon lösning åt mig så att mms och internet fungerar som det ska? Jag kör på stock ICS och har tele2!
Har tittat där nu och internet apn funkar bra! Problemet är att jag fortfarande inte får iväg mms... har lagt till en mms apn också! Förstår inte hur jag ska göra. På internet apn kan jag "kryssa i" att jag vill använda den, där man har listan över apn:er. Men det kan jag inte göra med mms.. har skrivit in allt exakt rätt. Sent from my Nexus S using Tapatalk
Jag har samma problem. Men om jag kör på Wi-Fi fungerar det att skicka och ta emot MMS. Jag har Telia.
Hade bekymmer för ingen inställning verkade fungera. Återställde då APN och ändrade bara till PAP och nu fungerar det. Name: Telia MMS APN: mms.telia.se Username: inget Password: inget MMSC: http://mmss/ MMS Proxy: 193.209.134.132 MMS Port: 80 MCC: 240 MNC: 01 Authentication type: PAP APN type: mms APN-protokoll: IPv4 Bearer: Ej fastställd /Anders
Har också ett väldans problem med detta sedan jag bytte till Telia i början av året. Kan inte ta emot eller skicka MMS. Har testat standard (som man får om man gör en standardinställning) med och utan PAP samt de som finns för android på deras hemsida. Även testat de som finns på wikin. Skulle nån med Telia, ICS och fungerande MMS kunna posta sina APN-inställningar (både internet och MMS)? Edit: jag "slog ihop" de båda och nu fungerar det. Skrev alltså in mms-uppgifterna i internet-apn:et!
Issue 23233 - android - MMS not send and Download - Android - An Open Handset Alliance Project - Google Project Hosting
Har STORA problem med att få MMS att fungera. Kan inte skicka (eller ta emot tror jag) MMS över huvudtaget sedan jag uppdaterade till ics. Har gjort en återställning av APN:erna och då får jag åter igen fram Telia SE WAP och Telia SE MMS (trots att jag har Halebop abbonemang!?) Surfen funkar, men inte MMS. Provade supporten hos Halebop och lade in nya APN:er från dem manuellt och tog tom bort de från Telia. Surfen funkade, men inte MMS. Några förslag någon? Blir knäpp snart! Vill också gärna veta vad man skriver på proxy och APN-typ i internet-APN eftersom de finns i både internet och mms APN:arna.
Jag slog också ihop dem då fungerade det. Proxy finns det 2 olika rader för, en för internet och en för mms. APN-typ rensade jag och lät den vara tom.
Se denna tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=63788 Dock så flyttade jag över de fält fråm MMS apn:et som inte var ifyllda i internet apn:et samt raderade fältet "apn-typ".