Installera adb och fastboot

Diskussion i 'Incredible S' startad av Adde79, 3 feb 2012.

1. Adde79

Adde79 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

/* Som vanligt tar jag inte ansvar för brickade telefoner eller misstag som görs om ni använder dom metoder jag länkar till etc etc etc */

Delar av denna guide är rippat och översatt från htcDev

Guiden är endast för windows användare

Skapa en katalog i c:\ döp den t.ex. till adb eller android helt efter din smak ;) , detta för att enkelt kunna hitta den (c:\adb är snabbare att knappa in än t.ex. c:\user\namn\dokument\adb eller liknande)

Ladda hem
    SDK
    HTC Sync
    Och om du inte redan har det Java Runtime Environment

Installera dom nedladdade filerna! Känns nästan onödigt att skriva med detta steg, men antar att det inte skadar ;)

Kör SDK Manager.exe och installera Android SDK Platform Tools och Android SDK Tools

Kopiera adb.exe och AdbWinApi.dll från \android-sdk-windows\platform-tools till katalogen du nyss skapade.

Kopiera sen fastboot.exe från \android-sdk-windows\tools till samma katalog. Skulle den inte finnas där kan du hämta denna .zip fil och extrahera fastboot.exe därifrån istället!

Nu ska du vara klar att köra adb och fastboot från din windows dator!

För att köra adb eller fastboot commands så använder du "cmd.exe". Kör du win7 trycker du start och skriver sen i söklisten cmd och trycker "ENTER" helt enkelt ;)

Om du döpte katalogen till exempelvis adb och la den i c:\ som jag skrev i början så kommer du till katalogen genom att skriva "cd \adb" eller om du döpte den till kalleanka skriver du helt enkelt "cd \kalleanka". Ni förstår grejen antar jag :D

Härifrån kan du sen köra dom fastboot och adb commands du vill :) Har skrivit ner lite commands som är användbara i den här tråden

Att tänka på är väll att se till och låsa upp telefonen och roota den innan man försöker peta runt med dessa commands eller ännu hellre fixar S-OFF då vissa commands inte kan köras utan Rev S-OFF eller ENG S-OFF.

Lycka till!