Lumia 800/900

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av mitabrev, 18 mars 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. mitabrev

mitabrev Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har bestämt mig för att byta upp mig till något nyare från min ZTE Blade som börjar kännas relativt långsam plus att ljudet med hörlurar till är lite halv-kasst enligt mig.

Känner för något nytt och fräscht och är inte den som pillar extremt mycket med telefonen men iPhone känns gammalt och tråkigt så har därför kikat på Windows Phone, närmare bestämt Lumia serien från Nokia ;)

Telefonen ska förutom sms och ett par samtal i månaden mestadels användas till musik och surfning. Kan tänka mig att jag kommer använda kameran en hel del också då alla telefoner jag haft har haft värdelös kamera men Nokia är ju kända för att fixa relativt bra kameror till sina telefoner.

Musiklyssning sker främst genom spotify, har hört att appen inte är problemfri just nu men kommer säkerligen fixas inom en överskådlig framtid :)

Min största fundering ligger kring Lumia 800 eller Lumia 900.
    Verkar som att Lumia 900 dröjer till slutet på maj (?) I alla fall dröjer det säkert över en månad minst.
    Så vad tycker folket här? Någon som har 800:an får gärna svara!
    Hur hade ni som har 800 gjort om ni inte hade haft någon och var i min situation nu?
    Hur är ljudet i 800 efter uppdateringen som skulle fixa diverse problem?
    Är skärmstorleken lagom eller hade ni velat ha större? Kommer från en ZTE Blade så vet inte om 3,5" > 3,7" kommer bli mer lagom än att gå ända till 4,3" :eek:

Ha-begäret vill ju att jag ska gå och köpa en 800 direkt men något säger mig att jag kommer ångra det när 900:an kommer ut...förvirrad o_O

Hjälp...! :P

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

den enda stora skillnanden mellan 800 och 900 är väl just skärmen har jag för mig..
    jag hade nog väntat på 900 faktiskt.. 3.7 ärf lite pluttigt. Jag tog dock en 800 på abbonemang nu då jag ändå ville ha abbonemanget... hade jag fått välja vid köp hade det blivit en 900.. lätt

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag ville inte ha en 4"+-telefon så 800:an var perfekt för mig i alla fall! Vill du ha stor skärm = 900. Liten skärm = 800. Annars är det samma sak i känslan och allt. Ser identiska ut förutom storleken och att blixten sitter annorlunda bak. Allt annat är identiskt.

4. mitabrev

mitabrev Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Åhh grymt svårt det här! Ska i alla fall ta mig till A6 (bara för att jag såg att du var från JKPG ;) ) och klämma lite på 800:an någon dag i veckan!

Hur upplever du ljudet från hörlurs utgången på din 800? Har läst att en del haft problem med dålig basutgivning men att det skulle fixas i en uppdatering. Det jag kan känna är ett av problemen med min ZTE Blade just nu är att max -volymen är ganska låg och ljudet känns i allmänhet "svagt" som att telefonen inte klarar av att få med full kraft på hela registret.
    STOR skillnad om man jämför med min Ipod touch som jag tyvärr använder istället för telefonen numera...

Har du/ni något bra referensobjekt att jämföra ljudet med (Touch, iPhone, annan android osv) så vore jag tacksam! :D

5. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Läste i några reviews på en sida att de hade åtgärdat detta nu :D

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.