Jag har Wisepilot, Copilot och Navigon i telefonen. Wisepilot har jag kört en hel del tidigare och den slår lätt alla andra på fingrarna när det gäller basfunktionerna.
1. Man kan söka på platser och företag direkt i applikationen vilket inte går i Copilot eller Navigon. Man måste ha en adress om stället inte råkar finnas bland sevärdheter och bensinmackar...
2. Fartkameravarningen i Wisepilot är perfekt och ingen av dom andra är ens i närheten.
Negativt är att inställningsmöjligheterna är relativt få och det kostar en slant att använda Wisepilot.
Både Navigon och Copilot går att "hitta" på nätet och jag väljer lätt Copilot av dessa. Ett fantastiskt snyggt gränssnitt som är enkelt att använda gör valet enkelt. Copilot i den version jag kör (v 8 nånting) har några små buggar men det mesta funkar bra. Jag ser inte att Navigon slår Copilot på något område så alternativet till Copilot skulle vara att betala för Wisepilot.
Efter att ha kört många timmar med dessa program igång i X10an kan jag också konstatera att det funkar riktigt bra att navigera på detta sätt. När jag navigerat i telefoner tidigare har det alltid varit mer eller mindre instabilt och inte funkat när man som mest behöver det. I X10an är detta klippstabilt. Komplettera med en aktiv hållare från Brodit så är lösningen
komplett.
Att köpa en fristående GPS känns helt ointressant om man inte är fler i familjen som behöver navigera....
Click to expand...