Hallå gott folk!
Jag är intresserad av telefonerna HTC Desire och Samsung Galaxy S. Av en säljare på MediaMarkt fick jag veta att deras kommande leverans av HTC Desire förmodligen ska ha TFT skärm istället för AMOLED. Jag antar nu att han med TFT egentligen menade LCD, för TFT var så vitt jag vet en av de tidigaste LCD teknikerna för platta bildskärmar. Hur som helst så skulle man i alla fall byta ut bildskärmen mot en annan typ av bildskärm. En teori till det hela som han hade var att Samsung ville ta åt sig marknadsandelar från HTC då det är Samsung som levererar AMOLED skärmar till HTC. Samsung vill se en större framgång för sina egna produkter istället, inte minst Galaxy S. Jag var där idag och skulle kolla på dessa telefoner, då jag fick beskedet.
Det jag skulle vilja kolla med er är följande.
1. Stämmer det att HTC har bytt eller planerar att byta ut skärmtypen på HTC Desire?
2. Om det stämmer, kommer man att se någon märkbar skillnad?
3. Om det stämmer, hur tänker de informera mig som kund om detta?
4. Om det stämmer, vad tror ni ligger bakom bytet?
5. Om det stämmer, finns det någon säker källa till påståendet?
6. Om det stämmer, kommer det att påverka priset på Desire?
Jag säger hela tiden "om det stämmer" eftersom det för mig verkar högst osannolikt och jag saknar säker källa till det. Jag vägrar tro på det.
Men om det stämmer så är det ännu en anledning för mig att välja HTC före Samsung. Då blir jag sur på Samsung. Då ska de fan inte få ett enda öre mer av mig. Jag köpte deras nya TV för knappt två månader sedan.
Inte nog med att Android fans, Google fans och alla andra fans därute som stödjer öppen källkod och öppna standarder måste slåss mot stora onda Apple, nu får de ännu mer motvind från ingen mindre än Samsung som också själva är med i Open Handset Alliance. Jag vägrar låta dem vinna. För mig handlar det inte bara om en telefon, såna här saker brukar påverka mina beslut inför olika köp. Jag brukar bojkotta produkter från företag som använder fula metoder för att t.ex. vinna marknadsandelar.
Tack på förhand!
Last edited: Aug 29, 2010