Nu när flickvännen jobbar idag bestämde jag mig för att försöka köpa Legend. Det billigaste på prisjakt är ca 4400 kronor som är på webhallen. Det finns billigare men jag köper alltid dyra saker i butiker jag känner till.
Men eftersom jag inte har webhallen i närheten, gick jag först Elgiganten: 4900 kronor. Tok för dyrt så jag gick till Mediamarkt (som har lägst pris garanti). Dom sålde HTC Legend för 5900 kronor!! Helt galet pris. Känns som dom hade rökt på när dom prisatte Legend.
Jag gick sedan till Siba och frågade för butikspriset: 4800 kronor men det skulle kosta 4000 kronor om jag förlängde mitt 99 kronors abonnemang med 12 månader. Eftersom jag ändå kommer att betalar 99 kronor varje månad blev jag genast intresserad.
Men hur kan detta stämma? På
Telenor.se går det inte välja 99kronors abonnemang för HTC Legend, men en butikskedja som Siba har inga problem att gå ned 800 kronor när jag bara förlänger med 12 månader? Och det bästa var att jag kunde få mobilen i handen, operatörsfri! Galet bra. Speciellt när Acer Liquid kostar 3900 kronor.
Det hela slutade med att jag köpte en operatörsfri HTC Legend för 4000 kronor på Siba.
Tack till alla som har involverat sig i tråden
För att överraska henne tänker jag ge länka tråden som Facebook status. Förhoppningsvis när hon kommer hem kommer hon läsa igenom Facebook, se mitt status och klicka vidare till den här tråden.
Yvonne, din nya mobil är i torktumlaren i badrummet! Go and get it!! 
Click to expand...