Trasig kamera desire?

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by hjalmad, Apr 23, 2010.

  1. hjalmad

    hjalmad Infant Droid Medlem

    Joined:
    Mar 29, 2010
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min desire från cdon den 14/4. Efter ca 3 dagar så började kameran balla ur. Telefonen är absolut inte misshandlad eller tappad eller liknande. Här hört av mig till cdon och de skulle skicka en fraktlapp. Kan jag testa att flasha om luren eller något liknande först? Är min första Android, så jag e lite grön på detta, men det vore skönt att slippa skicka in den. Så här ser det ut när jag försöker ta ett kort. Ser likadant ut i sökarfönstret innan man knäpper.

    [​IMG]
     
    Last edited: Apr 23, 2010
  2. Grasshopper

    Grasshopper Kid Droid Medlem

    Joined:
    Mar 24, 2010
    Messages:
    85
    Likes Received:
    4

    MINA ENHETER

    Ajaj, ser inte kul ut det där.
    Var dom tillmötesgående, eller var det mer "äh du har säkert tappat den, men ok vi kan skicka in den men du får säkert en fet felsökningsavgift"

    ?
     
  3. Gabe

    Gabe Youth Droid Medlem

    Joined:
    Apr 5, 2010
    Messages:
    123
    Likes Received:
    1

    MINA ENHETER

    Skicka in den bara. Du ska inte nöja dig med något halvdant och försöka fixa det själv. Det ska funka från scratch!
     
  4. mynta2004

    mynta2004 Teen Droid Medlem

    Joined:
    Mar 12, 2010
    Messages:
    373
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med Gabe, in med den....
     
  5. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Joined:
    Mar 19, 2010
    Messages:
    2 795
    Likes Received:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    säkert mjukvaran för kameran som är kaputt, bättre å skicka tillbaka så du får en ny mobil.
     
  6. hjalmad

    hjalmad Infant Droid Medlem

    Joined:
    Mar 29, 2010
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Var ett väldigt neutralt standardsvar, i stil: Vi har skickat dig en fraktlapp för retur av produkten, skicka komplett i originalkartong mm ... Stod inget om eventuell felsökning eller liknande

    Jag beskrev felet ganska nogrant, med felsökning, samt frågade om de hade DOA avtal med HTC, så de förstod antagligen att jag visste vad jag snackade om (Jag har sålt telecomgrejer tidigare)

    De flesta återförsäljare har ju avtal med leverantörerna som betyder att om en kund upptäcker ett fel inom 2 veckor som ej beror på felaktig hantering av kund, så byter de bara ut den mot en ny

    Hade visserligen tyckt det vore bättre om det gick att lösa själv med mjukvara, eftersom jag då skulle slippa att vara utan min ögonsten ;)