Antar att du pratar om mig, tror inte någon annan här har den.
Jag har fått mobilen nu efter långa förseningar pga kinesiska nationaldagen
8 dagar ledigt) och en vecka i tullen på Arlanda.
Jag tycker den är väldigt bra för priset.
+ Bra prestanda i spel (Mali-400MP2) och även i resten av systemet.
+ Dual SIM fungerar perfekt, inte märkt några konstigheter. Har provat med Telia/Tele2/Tre. Tre kunde glatt köra med 900 Mhz.
+ Lenovo har en massa smarta funktioner som inte finns i stock-Android, som väldigt många inställningar för att spara batteri, för att se batteristatus och att kalibrera batteri, för att ändra ljudprofiler vid olika tidpunkter etc. Lenovo launcher och desktopen har också många inställningar.
+ Kameran är OK och det finns blixt och många inställningar. Frontkameran fungerar men har VGA-upplösning.
+ Det gick utmärkt att se 720P MKV-filer hårdvaruavkodat med Diceplayer (fungerar med inbyggda spelaren, dock funkade inte AC3-ljud utan Diceplayer). Det såg bra ut även fast det egentligen är qHD.
+ Det finns notifierings-LED som i alla fall kan lysa rött och grönt. Trodde inte det fanns på den här modellen så det var roligt, det står ingenstans att det ska finnas heller. Egentligen tycker jag mobiler utan notifiering-LED är handikappade...
+ Skärmen har fem touch-punkter och har fungerat bra.
+/- Det finns ingen kompass men det visste jag när jag köpte (finns inte jättemånga andra sensorer heller men tillräckligt för vanligt användande). GPS och nätverksposition fungerar OK.
- Det finns 2GB minne för appar, och har inte lyckats flytta några appar till SD-kortet. Det är väl förväntat, det är lika på de flesta andra t.ex. Samsung men på Huawei så går det. Men i det här fallet kommer det inte göra något. Möjligt att det går på något vis, jag har inte googlat på det.
- Meny/home/back-knapparna är inte belysta vad jag kan se, lite dåligt...
Kan rekommendera den, särskilt om man vill ha 5,5"-skärm. Den är väldigt prisvärd, särskilt om man jämför den rena dyngan man får i Sverige för samma pris (pappa köpte en Samsung Galaxy Ace 2 nyligen, vilket j*a skräp).
Vill man ha mindre skärm eller högre upplösning finns det andra Lenovo-modeller som kanske passar bättre. Men för mig var den rätt modell.
Last edited: Oct 23, 2013