Fråga: flasha med Odin?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av r12500, 3 nov 2013.

1. r12500

r12500 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    250
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 PRO - Svart

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 PRO - Svart
    ROM:
    IOS 16
    Platta:
    Huawei mediapad m5 LTE 64gb
    ROM:
    Helt stock
    jag undrar om man kan flasha Tex. tyska versionen av 4.3 på s4an fast utan root alltså helt stock.?

inte newbie men första android hade htc och nexus förut.

2. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Ja, använd odin.. Det finns mjukvaror på sammobile.com
    Tror även att 4.3 för NEE finns.

r12500 gillar detta.
  3. JTK-Power

JTK-Power Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan man flasha 4.3 nee i en s4 köpt på Telenor, låst till Telenor och original fw är VDS. Fattar att den kommer vara låst iaf, men tänkte bara så allt funkar som det ska efter. samtal,data.sms etc etc + att ja kan få uptades vita fota i framtiden. antar att det blir nee fota, men det gör ju inget då det är en ren Officiel FW. utan Telenors egna app.. eller har jag helt fel??

4. JTK-Power

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

aja svara på min egen fråga :)

jag drog ner 4.3 NEE från sammobile. installerade via odin 3.07.

Knox warranty 0x0
    binary: samsung officiall

så det verkar som jag inte förstörde nån garanti :)
    ända som jag funderar på nu va när jag stoppa i tele i datan så va ja tvungen uppdatera kies till kies3 (beta) för 2an stöder inte android 4.3 men då står det att min enhet kan inte updateras av kies.. undar om det är pga att det är en beta ännu eller om jag har förstört nåt konstigt på nåt sett?? :S

annars funkar telefonen mycket bättre tycker jag,, ingen placebo då jag jämför med frugans s4,, vi köpte dom samtidigt familjedeal på Telenor. mycket skarpare färger, öppnar program fortare etc etc..

mycket nöjd :)

5. JTK-Power

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

ok. lite update vad jag har gjort och vad som hände sen :)

Orkade som sagt inte vänta på att Telenor får fingrarna ur röven och skickar ut 4.3 update. så jag jag drog ner nordiska 4.3 (nee) från sammobile. och installera den utan problem via Odin3, märkte som jag skrev tidigare att kies ville inte updatera min för den inte stöds . märkte då att jag hade fått ALB som CSC.. NEE romen är ju tydligen en multi CSC rom. och Telenor låsta telefoner har VDS från början. Varför jag nu fick ALB har ingen aning, vart lite fundersam hur jag skulle fixa detta. så jag hitta på XDA forum att det finns en root program som inte förstör Knox 4.3 roms. VROOT hette denna. så jag testa på egen risk. och ta mig fan att den funka ju. :) Dock på kinesiska men d går, laddade hem Samsung Galaxy S / S2 / S3 CSC på Play store, och med den ändra jag CSC till NEE . Sagt och gjort, så hade jag nu NEE på telefonen. Jippi tänkte jag och starta telefonen i bootloder och skulle se om jag förstört nåt.. mjaa det har jag.. men inte Knox. Knox var 0x0 Knox kernel 0x0 och Binary Samsung official. men Device status custom.. VA FAAN tänkte jag.. läste lite igen, vart rekommenderat att testa flasha om med original NEE rom. så jag testa. japp nu e allt offcielt. och inga Knox triggade,, och jag har fortfarande NEE,..

nu vart det säker rörigt va jag gjort men ville bara tala om att om man inte orkar vänta på Telenor eller Tre så går det och fixa själv :)

Och få root utan att förstöra Knox. Vroot sök på XDA om det om ni vill testa,. jag har och kan intyga att det funkade för mig. kan ju inte garantera nåt men jag testade på egen risk och det funkar.

så nu funkar Fota och Kies fast jag har låst Telenor lur.. så Telenor.. UP YOURS

kram på er