1: Har haft min Desire i en vecka nu och har inte haft några problem med att Market inte finns i Sverige. De flesta apps är gratis och det finns ofta fullt fungerande ersättare till betalapps..
2: Iofs tar GPS-program ganska mycket, men jag är nästan övertygad av att mitt minne räcker ett bra tag till.
3: Finns verkligen inte ont om spel enligt mig, finns många roliga spel till Android.. De flesta "hits" till iPhone börjar dyka upp i Market. Just nu har jag 12 spel på min underhållningshemskärm 
4: Multitask fungerar utmärkt på min Desire, sen är väl jailbreak lika enkelt som att roota, men det vet jag inte.
5: Processorn klarar sig bra rent hårdvarumässigt, det enda problemet jag märkt med lagg är att det laggar om man växlar mellan hemskärmarna med den optiska trackpaden, vilket troligen är ett mjukvarufel. Nackdelen är ju att batteritiden förkortas, men såklart finns det massor av apps för att förlänga batteritiden också.
Jag har inte provat 3GS men däremot förra generationens iPhone och blev väl inte särskilt imponerad. Hittar egentligen inte många fördelar med iPhone förutom att Appstore är större.
Jag skulle gärna vilja skaffa en Mac men gör det inte därför att det innebär att man är helt låst till Apple, och av samma anledning skaffade jag en Android och inte en iPhone.
Edit: Sen är det en fördel i sig också att det är just en googlemobil eftersom Google regelbundet släpper nya apps som använder sig av det mesta som finns i luren. När jag ska visa någon min nya Desire vet jag inte vad jag ska visa eftersom allt är så coolt
Last edited: Apr 27, 2010