Backup på S2 => Restore på S4Mini??

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Bo_B, 6 mar 2014.

  1. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag har köpt en S4Mini som efterföljare till min gamla Galaxy S2 från 2012.
    Den har ett extra minneskort på 16GB dit jag tidigare dirigerade kameran tills det blev fullt och jag sedan använde det inbyggda minnet.

    Till den nya har jag köpt ett 32GB SD-kort (UHS-1) och tänkte låta den nya telefonen spara allt på kortet i stället för det inbyggda minnet. Så började jag också på S2:an. Det är ju enklare att ta med sig data på det sättet.

    UNDRING
    Nu när jag skall starta upp S4Mini kan jag då ta backup på min S2 (tex med Kies) och sen trycka in den (restore) på S4Mini så att jag får tillbaka alla mina inställningar för mail och liknande samt kontakterna?
    Vore såklart bra ifall jag kunde överföra appar också, i vart fall apparnas data.
    Jag använder tex My Tracks ganska mycket och det är ju en hel del som har registrerats som jag vill ha på den nya telefonen förstås.

    Ett problem är kanske att vissa data (filmer i DCIM mest) ligger delat på både telefon och SD-kort i S2:an, men det borde ju synkas till ett ställe på SD-kortet i den nya.

    Frågar först så jag inte gör nåt fel. Har ännu inte packat upp den nya telefonen

    Några tips?