Jag köpte en THL T200 från Kina då jag vill ha en lite större mobil med bra spec och rimligt pris. Den hämtade jag ut i tisdags. När jag tog den i handen så kände jag på mig direkt att en 6 tummare är trots allt lite för stor för mig
Jag älskar den för övrigt, men efter lite fundering bestämde jag att försöka sälja den först. Blir jag inte av med den till ett rimligt pris, ska jag försöka vänja mig med en 6 tummare i alla fall.
Lite spec info.
Dual SIM.
6 tum 1290x1080 skärm med Corning Gorilla Glass 3,
2GB RAM, 32GB ROM+minneskort plats,
13 MP huvudkamera + 8 MP kamera på framsidan,
MTK6592W Cortex-A7 Octa core på 1.7GHz.
Support 3G network: GSM 850/900/1800/1900MHz WCDMA 850/2100MHz
Bluetooth 4.0, Gravity Sensor: Yes
Multi-Touch: Yes, 5 point touch
GPS + A-GPS, till skillnad från kina mobiler som jag testade förrut funkar GPS och navigering riktigt bra med T200.
Wifi signal är lite starkare än min Xperia S så det är bra också.
Dessutom är T200 utrustad med NFC, OTG och de flesta sensor som en high end mobil ha (inkl. Acceleration Sensor, E-Compass, Proximity Sensor, Gyro Sensor, Liner Acceleration Sensor och Rotation Vector Sensor). De flesta billig kina mobil oftast saknar dessa.
Dual sim är ju mycket bra att ha på resa t.ex. då man kan skaffa lokala kontantkort och samtidigt har kvar sitt vanliga sim i mobilen.
Mobilen är rootad i fabbriken/butiken och kör JB 4.2. Skärmen är fantastisk fin och byggkvalite är också mycket bra. Har ni möjlighet att komma till Göteborg får ni gärna känna på den innan ni bestämmer er.
Den fick >26000 när jag körde Antutu på den.
2100 + frakt vill jag ha för den. Kan hämtas/träffas i Gbg/Mölndal.
Bilderna kan jag lägga upp här senare om det finns önskemål.
Kolla gärna XDA tråden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2620768 för vad andra skrivit om den.
Kan också tänka mig att byta till en annan mobil.
Last edited: 26 april 2014