En screenshot tråd!

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Hänglås, 3 maj 2014.

  1. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Jag tycker att det är "fjantigt" med en screenshot-tråd i varje telefon underforum, en i tema och grafik och en diskussions-tråd om den i tema och grafik. Varför ska man ha en i varje underforum om man har en storsamlingstråd och varför ska man ha en samlingstråd om man har en i varje telefonforum?o_O
     
    bvb gillar detta.
  2. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Är benägen att hålla med lite här faktiskt. Man missar vad andra kör om man inte har samma sorts telefon/enhet.
    vulfgarvulfgar; lassekongolassekongo; indikaindika; Hur går tankarna hos er mods ang. detta?
     
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag har ingenting emot att hänvisa till den stora samlingstråden. Dock kan jag tycka att den kan vara lite svår att hitta samt att det ploppar upp många screenshot / desktop trådar i varje subforum av naturliga skäl. För att slussa den trafiken skulle en lösning i så fall vara att lägga en hänvisning högst upp i varje forum. Nu spånar jag bara vi får se vad de andra musketörerna har för tankar.

    // Mobilt
     
  4. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag håller med och har själv funderat på detta för ett tag sedan. Dock tror jag det skulle blir väldigt många inlägg i den stora tråden, men det är väl bara roligt :)

    Och hur hanterar man det här med diskussioner? Just nu finns ju en screenshottråd och en diskussionstråd i Teman och grafik, men det blir gärna en hel del diskussion även i screenshottråden. I telefonforumen är det väl ofta diskussion och screenshots i samma tråd? Så i så fall borde vi alltså bestämma om det bara ska vara bilder i en tråd och diskussion i en annan, eller båda i samma tråd.

    Två olika trådar gör det enklare att bara hitta bilder, men att det kanske blir svårare att hitta diskussionen kring just en bild man är intresserad av. Personligen föredrar jag nog det senare, speciellt om det visar sig att det blir väldigt många bilder i tråden.
     
  5. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Nej för helvete, alla som har Samsung har ju uppenbarligen dålig smak med tanke på val av telefon så vill inte se deras skärmskott.

    Skämt åsido. Vore det inte jävligt rörigt med en enda tråd?

    Hellre att man tar bort diskussionstråden för det blir inte mycket till diskussion. Folk orkar inte se en post i en annan tråd och sen leta upp en ny tråd för att fråga om posten. Heller inte att dom som postar sitt skärmskott kollar inte i diskussionstråden så svaren uteblir ändå.

    Bättre slå ihop till en tråd i varje subforum isåfall.
     
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Håller helt med. Blir för rörigt med olika ikonpaket, bakgrundsbilder som är i fel upplösning för att man har en annan telefon mm.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
  7. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag tycker inte om tanken på en tråd med skärmskott och en separat med diskussion, det blir svårt att hålla ordning på och som redan sagts, det blir svårt att hitta diskussionen kring de bilder man är intresserad av.

    Jag tror mest på idén med en tråd i varje subforum pga av att det säkert ändå kommer att skapas trådar i subforumen med skärmskott.
     
  8. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jo precis det är ju naturligt att de dyker upp i subforumen. Jag tycker som sagt att den i teman och grafik kan vara knepig att hitta men å andra sidan kan den fylla en djupare funktion MEN det kan tyckas vara lite otympligt att den är separerad från diskussioner. Precis som andra har påpekat är det lite klumpigt att diskutera en bild från en annan tråd. Även om det går att kors-citera med vbullentin så är det inte många som känner till det.

    såhär t.ex.:
    (från linux tråden)
     
  9. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Jo, men 1/3 av besökarna har inte ens lärt sig att citera vanliga inlägg som jag gör nu så att dé...

    Fan smäll ihop diskussions och posta trådarna i ett och låt dom vara i subforumen som vanligt bara.


    Men sen teman & grafik subforumet är lite gömt ja. Hela avdelningen 'Android' längst upp i forumet är bara rörig och plottrig. Vet inte hur den skulle kunna bli bättre just nu men någonting borde göras.

    Det är ju en sak för oss som sitter i forumet hela dagarna, men tänk någon som precis registrerat sig. Fan så rörigt för dom tror jag. Därför man ofta ser så mycket trådar som egentligen är i fel avdelning osv.

    Påtal om forumet. Har jag bara fått för mig detta men sa inte HundHund; eller någon för några månader sedan att forumet skulle uppdateras? Nya funktioner och design mm.
     
  10. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Förslag på förbättringar är alltid välkomna. Tag ett kalkyblad och mappa upp en struktur och posta här i sajtrelaterat vettja!

    Det finns ett par nyare versioner av vBulletin sedan en tid tillbaka. Om det är aktuellt att införskaffa den mjukvaran vet jag inte men supporten och moddarna till 3.8.7 är fortfarande väldigt stor då den största delen av användarbasen verkar ligga kvar där.

    Vad gäller de här bildtrådarna kanske det är på plats att vi för upp diskussionen till det runda bordet i modforumet :)
     
  11. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Struktur för avdelningar osv kanske jag orkar någon dag. När det kommer till design så ska ni nog vända er till bvbbvb;
     
    bvb gillar detta.
  12. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Haha jaså det tycker du :teeth:
     
  13. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Kan man inte ha en samlad tråd (eller två trådar) i ToG och sedan bara "länka"/skapa en genväg till tråden överst i alla subforum, som någon typ av viktigt meddelande?
     
  14. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Du brukar ju posta sköna mockups på appar och grejer ;)
     
  15. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Inte alls....

    Då slipper de som trivs med Touchwiz eller Sense drabbas av "näthatare" om man håller till i varje delforum!

    Slutligen de som gillar att sitta och pillra med olika launchers kan ju då posta i experttråden som nu finns! (intresserar inte mig).

    Mycket dåligt förslag.