Problem: Sitter helt fast efter senaste OTA

Discussion in 'G2 - ROM-filer och utveckling' started by Ano, Jun 1, 2014.

1. Ano

Ano Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har rootad mobilen och när uppdateringen skulle installeras och mobilen startade om så kom jag in i TWRP och kunde inte komma in i mobilen(Android). Hittade denna tråd http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2451696 men problemet är att dagen innan denna uppdatering så ramlade jag med mobilen så det kom en liten spricka längst ner på skärmen och nu funkar inte ca 5 mm på vänster sida av skärmen.

Vilket i sin tur gör att jag inte kan skriva in bokstaven P när jag ska skriva in koden för att kringgå denna uppdatering, vilket gör det omöjligt, det går inte att få horisontellt tangentbord eller kopiera andra P'n(BLIR GALEN)

Och då till det egentliga problemet. Jag får det inte att funka med ADB(det andra alternativet för att "låsa upp" mobilen), står bara device not found när jag skriver "adb shell" i prompten. Har drivrutiner installerade. Är det att USB Debugging är off? För det kan jag ju inte sätta på nu när jag inte ens kommer in i mobilen.. Jag Ska har drivrutiner som fungerar. Men man vet ju inte.

Mvh en total n00b.

2. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla under Kontrollpanelen -> Enhetshanteraren om den hittar en ADB device (nånting) så att den verkligen har installerat drivrutiner för telefonen. Vissa TWRP i början utav att G2 fick custom recovery hade inte ADB stöd, så länge du inte har någon utav dessa första versioner borde det fungera.

3. Ano

Ano Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu vet jag vad felet är. Det GÅR inte att installera drivrutiner för mobilen. Vet inte vad felet är. Testat på min och en annans dator. Satan vad frustrerande

4. wargreymon

MINA ENHETER

Klart det går, men du behöver nog generiska ADB drivrutiner och inte de från LG. Testa https://plus.google.com/103583939320326217147/posts/BQ5iYJEaaEH

5. Ano

Ano Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

6. Ano

Ano Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

7. wargreymon

MINA ENHETER

Bra att det löste sig :D

Gambit2K likes this.
  8. chrissoid

chrissoid Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det här va lite roligt. Gjorde som dig förra veckan när jag fick ota uppdatering, såklart låste den sig till twrp. Fick inte igång adb på min dator och hittade ingen annan lösning, kom inte in i download mode heller. For shits and giggles wipeade jag hela teleflonken för att förhoppningsvis få bort twrp och på så vid komma in i download mode, hjälpte föga. Satt här med en tom telefon med enbart twrp och kom inte in i adb (efter wipen ville twrp inte ens starta adb längre). Stack iväg och köpte en ny telefon (Xperia Z2) som jag använt. Såg Xda tråden du länkade, skrev in det man skulle i command prompt, nu kommer den in i download mode och har helt nytt fräscht android igen :D tack för räddningen! :)