Crowdsourcat bidrag till Swedish Android Developers Contest 2009

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Näslund, 9 aug 2009.

1. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har en idé för vad som skulle kunna vara en "crowdsourcad" app.

dock skriver jag inte java kod bra nog tycker jag så lite bidrag från några andra skulle passa perfekt.

Jag ger mig på att försöka beskriva programmet.

I grunden är det en "PC-Remote"
    Det består av en andorid-mjukvara, en pc-mjukvara samt en massa konfigurations skin.

<B>Pc-mjukvara</B> har bara till uppgift att översätta socket kommandon till simulerade tangentbordstryckngar mm. Dock bör den finnas för windows/mac/linux

<B>Android mjukvara</B> hanterar konfigurations skinnen och skickar socket kommandon till pc-mjukvaran.

Sen så kommer finnesen
    <B>konfigurations-skinnen.</B> Dessa består av en PNG fil stor nog att täcka hela telefonskärmen samt en XML fil innehållandes koordinater för fällt på skärmen samt tillhörande tangent kommandon.

Android-programmet visar upp PNG bilden och när man med fingret trycker på en viss punkt görs en slagning i XML filen för att se om punkten ligger inom något av de fält definerade i filen, om så är fallet skickas den tangentkombination kopplad till den punkten.

alla som använder programmet kan lägga in sina egna bilder och skapa sina egna xml filler till dessa och där med få programmet att funka som man vill.

<B>några exempel på skins:</B>
    Media center fjärrkontroll (byt låt, pausa, höj volymen mm)
    Spotify remot (samma princip)
    tangentbord (a-ö, eller vilket språk man vill göra för)
    tangentbord special ( F1, F2, ..., F12, #, alt + F4 osv)
    tangentbord numeriskt (0-9)
    Stänga av datorn (sleep, hybernate, restart, off)
    mus-trackpad (lite special och kanske inte möjligt via vanligt xml-skin)
    osv... Alla användare kan som sagt göra sitt eget och förslagsvis lägga ut dem så att andra kan ladda ner.

sen ska man på något snyggt sätt kunna växla mellan de olika skin man lagt in, förslagsvis genom att svepa med fingret

vad tror ni? är det fler än jag som saknar ett program som detta? är det några som är intresserade av att vara med att skriva koden? göra grafiken? testa?

2. greyhound

greyhound Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Låter intressant och inte direkt svårt faktiskt.

3. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

nej, inte svårt alls verkar det. Men vi kommer ju alltid kunna krångla till det för att öka användarvänligheten tex genom automatisk parning mellan telefon och PC så att inte användaren behöver sätta upp brandväggar, portar mm. :)

Men även om det inte är svårt vore det intressant att få med några vana utvecklare som tex kan administrera koden och hjälpa oss som saknar stora erfarenheter samtidigt som man självklart är välkommen att bidra med smart kod.

4. Victor

Victor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. ninjazin

ninjazin Hedersmedlem Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7
    Skulle vara läckert med en kontroll till ps3:an också då den använder sig av bluetooth, men kanske lite svårare än mot pc?