Problem: Inlämning

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Kjell59, 18 aug 2014.

  1. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hade lämnat mobilen på deltaservice i åkarp för andra gången och fick meddelande om att inget var funnet, så här stod det :

    Inget fel funnet. Testad med verkstadens simkort. Test av samtal, samtalshögtalare & mikrofon. Kan vara fel på kunds simkort, kvarstår problemet bör kund kontakta sin operatör.Omprogrammering av mjukvara > v10g. Funktionstest: OK.

    Jag har redan bytt SIM-kort 2 ggr. Jag upplevde att ljudet under samtal tickade/pulserade näst intill hela tiden var jag än befann mig därför valde jag att lämna in den, första gången bytte dom ut samtalshögtalarna men det hade uppenbarligen inte hjälpt för problemet kvarstod när jag fick tillbaks den. Har även 2 "vittne" som kan konstatera att det inte ska höras så.

    Vad hjälper det att kontakta operatören?

    Vad tror och tycker ni jag bör göra härnäst?
     
    Last edited: 18 aug 2014
  2. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Är du inte nöjd skall du klaga / lämna in igen. Är det inte så att 3:e gången har man rätt att begära ny produkt om de inte avhjälpt felet?

    Det här pulserande ljudet du upplever, är det olika beroende på var du är ? (tänker på täckning)
     
    Kjell59 gillar detta.
  3. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack för att du svarade!
    Jag har för mig dom nämnde att dom aldrig lagar samma fel mer än 2 ggr men eftersom dom bytte högtalarna första gången men inget funnet andra gången så räknas det inte, räknas tydligen bara om dom INTE hittar något fel samtliga ggr :-(

    Det är likadant vart jag än befinner mig och täckningen är ofta så full som den kan bli så då torde det inte vara det i alla fall.
     
  4. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Läste på igen på konsumentverket, man glömmer lite mellan varven... :)
    Du reklamerar varan, säljaren har rätt att erbjuda reparation för att avhjälpa felet eller byta ut varan.

    Ja du kan läsa själv här

    Tycker du skall som sagt reklamera igen och hävda att felet som du från början reklamerat fortfarande är kvar, vad gäller simkorten har du även där på fötterna med två simkortsbyten genomförda.

    Lycka till!
     
    Kjell59 gillar detta.
  5. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack ursäkta för en dum fråga men vad är reklamera? Är det samma som och lämna in den på verkstad? Då kan jag ju hålla på så här hur länge som helst. Eftersom första gången ej räknades, så är det från andra gången i detta fallet och då måste jag alltså skicka in den 2 omgångar till? Tack för länken ska läsa det nu.

    Jag har också testat sim-kortet på 3 andra mobiler utan problem, dock inte LG
     
  6. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det står att man själv får välja om man ville reparera varan eller bytas ut/ersättas men jag FICK inte välja, dom rådde mig bara och lämna in den galaxysmurf?

    Reparation eller byte

    Om du upptäcker ett fel på en vara du köpt ska du gå till säljaren och kräva att varan repareras eller att den byts ut mot en ny likvärdig vara.
     
  7. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Man har alltså rätt att få en vara utbytt mot en liknande om så önskas. Mycket bra och veta, tack! Då ska jag kräva och få ett annat märke, detta är min andra LG och det var fel på den första också :-(
     
  8. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Reklamera är just det du håller på med, du är inte nöjd med varan för att den inte uppfyller vad man kan förvänta sig av den, defekt av något slag osv. Ja, finns även en definition på Konsumentverkets sida, här


    Nja, du får nog läsa igenom allt först tror jag.

    Här det viktigaste för att understryka:
    Men som sagt, läs på den sidan, den borde belysa eventuella funderingar du har på vilka rättigheter du / skyldigheter säljaren, har.
     
    Kjell59 gillar detta.
  9. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    Ett tips till alla som har bekymmer och känner att de inte får hjälp när de skickar in sin mobil på reparation är att skriva ett klagomål på www.fairshopping.se

    Kan garantera att serviceverkstäder men även LG inte uppskattar dålig publicitet och viljan att hjälpa till blir genast större.
     
    Kjell59 gillar detta.
  10. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Även om man skickar den till reklamation så ska dom i sin tur godkänna att felet finns, om så inte är fallet så skickar dom bara tillbaka den till kunden igen och så hamnar man på samma rullband igen (att skicka den till verkstad) igen och igen. Herregud jag blir trött bara av tanken.
     
  11. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

  12. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack för omtanke och engagemang.

    Jag har bara testat med tele 2 sim-kort (3 st) och de funkar felfritt i andra telefonmodeller så det borde ej vara kortet där är fel på.

    Men jag ska även testa ditt förslag för säkerhetsskull och hjälper ej detta får man väl fortsätta tjöta, tror nämligen det är ett hårdvarufel någonstans.
    Återkommer.
     
  13. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Efter mycket om och men fick jag en ny modell så ska skicka tillbaka g3:an till operatören. Det var ett hårdvaufel som tydligen ej gick att åtgärda.
    Tack för all hjälp!
     
  14. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Grymt! Gott att det löste sig som det verkar!
     
    Kjell59 gillar detta.
  15. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tyvärr måste man vara om och kring sig för att konsumenten ska få sin rätt, tar mycket energi, jag hoppas ingen annan råkar ut för det här.
    Tack ska du ha!