Är de fler än jag som råkat ut för de nya batcharna Magic/Mytouch som har den nya SPL'en som gör telefonen (just nu iaf) o rootbar? Eller fick jag en på miljonen? Vet att alla lurar som släpps i USA nu har samma SPL iaf men inte hört om nån i EU som fått en sån...
Har du kollat vad du har för SPL? Enligt XDA så är följande SPL:er "perfect": - 1.33.0006 (Tmobile Mytouch 3G - cid: T-MOB010) - 1.33.0010 (cid : HTC__038 , cid : HTC__037) - 1.33.0004 (HTC Magic JAPAN) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=535221
Var och när köpte du din telefon? Jag hade hoppats att det här bara skulle drabba amerikanska kunder, då deras operatörer är smågalna vad beträffar att förhindra användare från att göra vad de vill.
När de menar SPL'er som är perfekta, jag har - 1.33.0004 själv. Är det enbart root som inte går att göra? Testade att köra en fastboot för att köra nandroid backup tidigare idag och det gick alldeles utmärkt. Så det går att flasha men inte roota om jag förstått det hela rätt?
Eftersom du har en importerad magic (Vodafone?) så är jag mycket tveksam till att du har 1.33.0004 som SPL. Låter mer som om du skulle ha 1.33.2004 eftersom du kan köra fastboot boot.
Jag har en Vodafonelur, och kör jag fastbootläget så står det saphire pvt32b 1.33.0004 (sapp10000) cpld-10
Jag uppdaterade min telefon (RUU_Sapphire_HTC_Europe_2.17.401.2_HTC_Nordic_release_signed_NoDriver.exe) från HTC. Var väl ungefär det dummaste jag kunde göra, dock löste det exchange-problemen som får ses som ett väldigt stort +! Jag har nu; SAPPHIRE PVT 32A SHIP S-ON H HBOOT-1.33.0010 (SAPP10000) CPLD-12 RADIO-3.22.20.17 och kan icke roota (FAILED (remote: not allow))
Köpte min ifrån Telenor, fick den i fredags... De hade inte telefonen på lager när jag beställde så de e en helt ny sändning...
Båda Voda-Magic jag rootat har haft följande: Innan rootning/ny recovery/ny ROM: SAPPHIRE OVT 32B SHIP S-ON G HBOOT 1.33.0004 CPLD-10 Radio-2.22.19.261 Efter rootning osv: SAPPHIRE PVT 32B ENG S-OFF G HBOOT 1.33.2004 CPLD-10 Radio-2.22.19.261 Nojja på att spara saker eller? Jajjamensan
Aj, ja, då borde vi nog upplysa om att man ej bör köra några officiella uppdateringar från HTC om den innehåller 1.33.0010. Mycket tråkig utveckling, undrar om HTC hade kunnat tänka sig att svara på varför man tagit bort möjligheten till fastboot flash eller boot. Själv tror jag att vi har operatörerna att skylla framför HTC, men man vet aldrig.
De borde inkludera ett formulär i telefonen man måste godkänna innan man kan sätta igång å flasha, så folk förstår riskerna och är med på att de tar dem på egen risk... Helt klart borde en sådan funktion också finnas i Android där man kan bocka för superuser och godkänna nått innan de funkar första gången... Det är märkligt att man inte är fri att göra vad man vill med en produkt man betalat massa pengar för. Tänk att köpa en dator med Ubuntu och så får man inte installera Kubuntu eller Xubuntu å allt va de heter... Illa tycker jag.
Jag skulle tippa att alla nya batchar Magic har denna SPL, men hittar du nån butik med mobiler kvar från en gammal sändning klarar du nog dig... Jag kan ha fel dock men det känns som att alla kommer ha dessa nu...
Jag har en Magic i obruten förpackning med gammal SPL om någon är intresserad av att köpa en. Off topic: Jag uppdaterade Wikin med information angående de nya SPL'erna.
Ni som har laddat hem uppgraderingen från HTC vad hade ni för release innan (dvs build number)? Det verkar som om det är en speciell batch av telefoner som kan ladda hem och köra uppgraderingen, när jag knappar in mitt serienummer så får jag inte ens ladda hem den. Glad för det är jag iofs men jag var bara ute efter att se vad som ingick i filen.