Testa HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av Mellon, 13 augusti 2009.

1. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag undrar om någon har hittat en butik/återförsäljare som tillåter en att testa HTC Hero? Jag har varit inom två Teliabutiker i gbg och som max lät de mig känna på telefonen avstängd. Men jag vill verkligen testa sense innan jag bestämmer mig.

Så någon som vet ett ställe?

mvh
    Mellon

2. hoff

hoff Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I nordstan sa de att Telia-butiken på Backaplan lät en testa den. Även teliabutiken i kungsbacka skulle ha den framme som demo. Nu har ju även elgiganten i nordstan fått in några exemplar. De kanske demar den snart med.

3. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

tack för tipsen hoff. Ska gå ner och kolla in lite andra ställen förutom renodlade telefonbutiker.

4. Mswidi

Mswidi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte min på stjärna fyrkant, i umeå... de plockade upp en ur förpackning, stoppade in sim-kort... så fick man testa så mycket man ville :)

5. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Annars så kan du åka till Mediamarkt, som fick in Hero för några dagar sedan, så kan du leka hur länge du vill i lugn och ro utan en säljare som hänger över axeln på dig.

6. hoff

hoff Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick mail från Mediamarkt imorse om att de inte hade några i lager. Detta gällde MM i högsbo.

"Vi har inte denna telefon i lager just nu men den går att beställa. Beställningar hanteras i butiken. Priset ligger på 5790 kronor.

Vänliga hälsningar/Best regards

Patricia Alesand

Media Markt

Lona Knapesgata 1

"

7. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det är mycket möjligt att de inte har telefonerna i lager men när jag var i Högsbo för bara ett par dagar sedan så hade de både den vita och den bruna uppkopplade på deras demohylla.

En annan kille ville köpa en men fick svaret att de inte fått in dem ännu och de två demoenheterna var inte prissatta men vill du bara testa och leka med telefonen innan bestämmer dig så spelar det ju ingen roll. De har ju även en Magic uppkopplad ifall man vill jämföra snabbheten.

8. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Var inom elgiganten i nordstan idag. De hade en hero som man kunde testa. Den hängde jämte magicen så man kunde jämnföra dem rätt så enkelt.

Nu ska jag bara hitta ett ställe som är billigare och vänta in lönen sedan är det ny telefon :D

9. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Mediamarkt i Västerås har inte fått in, dock antagligen imorrn.
    Prel. pris: 7400kr (HAHA) "Hehe, men vi gör självklart en priskontroll hos konkurrenter" phew... :)

10. MrLeopoldStotch

MrLeopoldStotch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vet någon om det finns något ställe i Örebro, Västerås eller Eskilstuna där man kan få knappa på en hero? Vill gärna testa tangentbordet innan köp. Jag var på två telia-butiker (örebro och marieberg) de hade bägge telefoner hemma men inget demo ex. Jag frågade om de skulle ha demo ex senare och de svarde "det hoppas jag, men inte ännu..." Får kanske hoppas på MediaMarkt i Västerås om ingen har några andra tips.

11. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Tyvärr vet jag inget i etuna. Men generellt så tycker jag att renodlade telefonbutiker, typ telia, telenor, tre osv är dåliga på att ha demo-ex. Testa andra affärer som elgiganten, onoff och siba, ibland kan dom förvåna.

Hoppas du hittar något ställe där du kan taffsa på tangenbordet ;)

12. HeNcE

HeNcE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hah, undrar exakt samma sak.. Nån affär i E-tuna, Örebro eller V-ås. :P

13. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Även Elgiganten i Bäckebol Gbg har en bland alla demos & dummies. Som nån skrev så är det ju skönt att ensam kunna klämma på den utan nån stressad säljare & en kö bakom.

För övrigt mitt första inlägg här i väntan på min Hero som förhoppningsvis dyker upp i till veckan :-)

14. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Också jag intresserad av att klämma på både magic och hero i Västerås. Har kollat runt på några ställen utan lycka.

15. hoff

hoff Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Elgiganten har den för demo i nordstan med. Så det verkar som de flesta av elgigantens butiker har det.

16. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tycker det är så katastrofalt dåligt av flertalet handlare att inte ha demoexemplar av så pass avancerade grejor, precis som man skulle köpa en sådan pryl efter att bara fått klämma på en dummy!

17. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Håller med dig totalt _z_.

När jag gick inom telia vid kungsports och frågade om de hade något demoex så sa det så klart nej. Då undrade jag hur de inte kunde ha det och gjorde jämnförelsen "Jag köper inte en bil innan jag har provkört den." och då fick jag svaret tillbaka "Grisen i säcken."

Får säg att jag lämnade butiken lite förvånad och tänker aldrig gå dit igen.

18. HeNcE

HeNcE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inget på Media Markt? :/

19. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Inget i torsdags, som jag tidigare skrev, men de sa då att de skulle få in i fredags. So maybe...

20. MrLeopoldStotch

MrLeopoldStotch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tog en sväng till västerås idag, orkade inte springa runt i så många affärer men hann med två.
    På MediaMarkt (erikslund) hade de en magic som någon hygglig prick satt knapplås på så personalen inte kunde låsa upp den :(, de skulle fixa det under början på nästa vecka.
    Heron skulle de också få in under nästa vecka lovade de.

På Elgiganten (hälla), hade de faktiskt en magic som man kunde knappa på. Tyvärr har de ju larm fäst på skärmen och de hade lyckats täcka hela return-knappen i stående läge. Liggande gick det dock bra att skriva.
    De hade sålt några hero under veckan, de var slut nu och han visste inte när de skulle få upp en telefon på "demo-väggen".

Så kanske till nästa helg i västerås, ni som bor i närheten kan väl hålla tråden uppdaterad om ni får veta något...

Lite OT, Storleken på magic var verkligen underbar, men tyvärr känns det som 3.2" gör att tangentbordet i stående läge blir i minsta laget för mina fingrar. Skillnaden mot 3.5" är tyvärr inte försumbar. Tror iof att det är något bättre med heros smartare tangentbord.

Last edited: 16 augusti 2009