Min skärm ;_; vad gör jag nu?

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by mangeh, Jun 15, 2010.

1. mangeh

mangeh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Min liquid trillade hela 3 dm ner i golvet, ingen fara tänkte jag, tills jag slog på skärmen. Fyfaaasen, den är ju bara nån månad gammal och jag älskar den, snälla säg att detta går att fixa? Har inte råd att köpa en ny redan nu. :sealed:

(I hörnen till höger om ni inte ser)

2. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du får kontakta stället du köpte den ifrån och höra vad dom säger :(

3. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har väl varit en hel del som råkat ut för detta och om jag inte minns fel så har de fått den utbytt, men att det tagit en månad eller så...

Gör som Dekadans tipsade, kontakta inköpsstället, de lär säga att du måste kontakta Acer support direkt i och med att telefonen inte säljs i Sverige men det är alltid värt ett försök...

Last edited: Jun 15, 2010
  4. mangeh

mangeh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hoppas på att få den utbytt, även om det tar en månad så vore det värt det. Har kontaktat expansys nu, gissar på att de kommer hänvisa mig till Acer.

5. mangeh

mangeh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Äh fick svar från ACER nu, nämligen:

Dette produktet har vi desverre ingen support på, hvor dette ikke blir solgt. Hvis produktet er kjöpt i Sverige må du gå dit du kjöpte telefonen for support.

6. Nus

Nus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Råkade ut för samma sak, displayen dog uppe i högra hörnet. Jag tog kontakt med Acer, men de ville inte veta av den. Jag fick följande svar från Acer Support:
    Detta var i början på mars. Jag reklamerade den istället på stället jag köpt den, och fick tillbaka en ny telefon.

Nu var det på Pixmania som jag införskaffade den på, och servicen är ju som den är... Över en månad fick jag vänta på min telefon, och fick den dessutom inställd på franska, med ryskt tangentbords-layout. Men hel var den i alla fall. :)

Önskar dig lycka till med din reklamation!

7. Mordithe

Mordithe Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

bara att ringa expansys och säga att den har börjat läcka i högra hörnet ska inte vara några problem hade samma problem på min som jag köpte på expansys det ända är att du kan få stå för Frakten, Obs du ska inte gå genom acers kundtjänst, utan ring till expansys, trevlig kundtjänst btw.

8. mangeh

mangeh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag ringde expansys, snackade med en Madeleine. Hur trevlig som helst, visste precis vilket problem jag syftade på och sa att det var vanligt. Skulle få nån returgrej sen skulle dom skicka den till Acer. Känner mig glad igen! :)

Edit. Är dock tveksam hur jag ska göra om jag får en ny.. för att telefonen aldrig mer kommer trilla 30cm är otänkbart. Vet någon om detta är fixat i senare modeller? Denna är en tillverkad i Dec 09.

9. dekadans

MINA ENHETER

Vet inte om det har att göra med tur eller om vissa telefoner är känsligare än andra men alla Liquids dör inte av ett fall på 30cm. Jag tappade min närmare en meter ner i golvet förra veckan. Den fick en liten repa i skärmen och batterilocket flög av men i övrigt klarade den sig.

10. mangeh

mangeh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanske, har tappat min innan med utan problem. Har nog mest med vinkel och otur att göra. Vet någon ett bra sätt att göra backup på alla kontakter mm förresten?

11. dekadans

MINA ENHETER

Förutsatt att du synkar mot Google så finns redan kontakterna i molnet om du går in på Gmail->Kontakter i webbläsaren.

För att ta backup på allt annat använder jag MyBackup Pro, men det är dock en betalapp.

12. mangeh

mangeh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det har du rätt i, fasen så smart.

Det är mest smsen egentligen, kan ju inte köpa apps. Men testar MyBackup-programmet.

13. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tappade min senast från löpbanden på gymet... då hade jag telefonen på fronten av löpbandet ca 1,5 meter upp.. tror att det beror på två faktorer att det där inträffar, dels otur med landningsvinkel osv, dels byggkvalitén, och de som byggdes i december 2009 verkar vara av dålig byggkvalitet..

Jag har länge funderat på att skaffa en silicone cover till min liquid just pga rädslan att den ska paja.. Jag har det till min magic och det är nog det bästa skyddet jag hittat till en telefon, förutsatt att man vill ha ett skydd där man fortfarande kan använda telefonen utan att ta ut den från en strumpa hela tiden...

Den dagen jag beställer en från Ebay så säger jag till hur den är...

14. kongo

kongo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har funderat på silicon skydd ja me, frågan är hur passform och sånt är på de från ebay

15. tomle

tomle Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte ett siliconskydd från eBay och har tappat min Liquid två gånger från ca en meters höjd, man hör ett "mjukt studsljud" och telefonen har inte gått sönder. Också tillverkad Dec 2009. Passformen är fin.

16. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

MINA ENHETER

17. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Det är ju numera allmänt känt att Liquids som är tillverkade i december 2009 är i sämre skick. Det är ju något med produktionen just där.

Jag har tappat mig otaliga gånger och den håller bra!

18. mangeh

mangeh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Madeleine sa att det var en barnsjukdom iallafall, och eftersom jag håller henne lite extra kär idag så tror jag kanske hon har rätt. <3

19. kongo

kongo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nice då blir de att beställa hem ett sånt :)

20. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har haft samma problem som dig, bara det att min nalle fick fel på skärmen utan någon anledning. Tog ungefär fem veckor för mig från att lämna in den på posten till att ha den i mina händer igen. Det enda som kosta mig var frakten till Frankrike. Jag köpte också min på eXpansys och dom svek mig inte:)

Ett tips är att köpa Mybackup pro och ta backup på alla din filer på Liquiden. Det kostar $5 men det är det verkligen värt!