Repigt kameraglas

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Hawkeye, 25 jun 2010.

1. Hawkeye

Hawkeye Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon mer än mig som lyckats repa kameraglaset på sin nya Desire? Tog mig ca. 1 vecka innan repan kom. Kom nog när jag la telefonen på ett bord som var lite smutsigt. Repan ligger precis vid linsen så vid foto i svagt motljus så blir bilderna dimmiga. Tycker konstruktionen är helt fel och glaset borde ha varit längre in. Ett silikonskal borde skydda linsen lite mer när man lägger telefonen på ett bord eller vad tror ni?
    Någon som vet var man kan beställa original bakskal? Har hittat på skal-man men vet inte om det är original.

2. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Borde finnas på HTC's tillbehörs onlineshop... har för mig att jag sett det där!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Borde ju vara enkelt och inte alltför dyrt att skaffa från HTC

4. phibxr

phibxr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var hittar man HTC's onlineshop för tillbehör?

5. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Mitt har också blivit repigt och jag får dimmiga bilder. Funderar faktiskt på att ta bort det helt, eller byta det mot nån annan plastskiva.

6. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

7. iorx

iorx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jepp, jag kan oxå konstatera att det är väldigt lätt att repa. Mitt har kommit till den grad av repor/mattad att bilder blir ytterst exotiska. Dimfilter! :)

Nytt skal var lite för dyrt tycker jag med tanke på att det var så lätt att få det repigt. Kreativa lösningar på hur man fixar till det välkomnas. Går det att polera? Själv byta plastbiten? Bidra med era lösningar här om ni kommer på/testar något.

8. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

själv så tog jag en droppe med klarlack på sprejburk, jag sprutade med klarlacken i burkens lock till det blev lite klarlack på botten,sedan tog jag en tops och doppade i klarlacken och sedan duttade jag på kameralinsen, droppen släppte ock flöt ut finfint på linsen, och sedan efter ett tag när det torkat så var linsen som ny, den blev även slitstarkare än det var innan.

9. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har funderat på samma, men när jag läste det här så tog jag mod till mig och provade jag med. Det verkade fungera utmärkt. Bilderna ser i alla fall inget konstiga ut och dimman är borta.

10. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Repade sönder mitt och köpte ett nytt bakstycke. Nu tänker jag mig för hur jag läger ner telefonen.