Skapa genväg till kontakt på skrivbordet?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av n0ir, 4 jul 2010.

1. n0ir

n0ir Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

På min G1:a kunde man lägga en genväg till en kontakt (telefon eller SMS till hem- eller mobilnummer) på skrivbordet, så att man bara behövde klicka för att ringa upp eller brja skriva ett SMS.

Jag har nu dragit hem några launchers till min X10 Mini Pro men det verkar inte som att detta alternativ är möjligt?

Någon som vet hur man gör?

2. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har inte sett till nåt sånt på min mini, var det nåt specifikt för G1 tro?

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Vet inte om SE tagit bort det på x10 mini, men detta ingår som standard i Android. Oftast så håller man inte på skrivbordet, väljer shortcuts, contact och sen en kontakt. Minns inte riktigt, men har för mig att det är addressboks appen som tillhandahåller detta. Så har de tagit bort det ur den så hjälper det inte vilken launcher man än provar.

4. brakjoller

brakjoller Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Appen AnyCut verkar kunna fixa såna här saker men problemet är att den inte dyker upp för mig i Market, troligen för att något får Market att tro att den inte skulle funka på en X10 Mini. Men om du lyckas få hem den på annat sätt (det finns lite olika approacher) så kanske du kan få in den. Jag har börjat lite trevande med att dra igång en speciell virtuell Android för detta ändamål, men fick inte tillgång till nätet där så jag kom inte vidare...

5. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kör Zeam och testade lite nu, och det går att sätta ut shortcuts till lite av varje, men just contacts finns inte i listan, så då har de nog plockat bort det. (Med vanilla-launchern kan man inte sätta ut shortcuts över huvud taget.)

6. brakjoller

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hittade en ny system.img (dvs inte den som används här: http://blogg.tthe.se/index.php/other/paid-apps-i-emulator/) och nätet kom i gång (om det berodde på den nya img-filen eller inte vet jag inte, det såg nämligen ut ett tag som att jag inte hade nät med den nya heller så kanske var jag för snabb att döma ut den gamla) och jag kunde ladda ner AnyCut, hämta ner den från emulatorn via USB-kabel och "adb pull" och sedan skicka till min Mini. Funkar bra, la precis ut en shortcut för att snabbt kunna skicka SMS till min sambo.

Just nu ligger apk-filen på ett hemligt ställe på min server men jag känner att den ligger dåligt där om andra vill ha tillgång till den. Någon som har ett bra tips på var jag kan ladda upp den?

7. brakjoller

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Laddade upp den här i Tattoo-folkets dropbox:

http://drop.io/androidtattoo

Slit med hälsan!

8. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Att lägga ut shortcuts till en kontakt, skicka sms till en kontakt mm finns ju inbyggt i Android. Lite underligt att ta bort sån funktionalitet.

9. brakjoller

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tråkigt är det men inte så underligt ändå. Det hör troligen ihop med att man bara kan lägga widgets på sin hemskärm.

10. Hiero

Hiero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

People Widget gör precis det du vill. Kan lägga upp till 9 kontakter i widgeten, antingen ringa eller skicka sms.

11. Dentist

Dentist Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Ja, men People Widget är betal app man kan ladda ner 30 dagars demo. Contact Widget är gratis men funkar inte att ladda ner från market med mini :/

Kanske om man installerar inte från market, men med file manager. Har inte provat det.

Last edited: 5 jul 2010
  12. DonRon

DonRon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

På HTC Desire (2.1?)fanns det en sån "favoriter" widget där man kunde få in endel kontakter. Riktigt snygg och smidigt, en sån skulle jag gärna se på min mini.