Varning för Samsungs telefoner, man förväntas acceptera damm på displayen!

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av spica, 7 juli 2010.

1. spica

spica Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Har köpt en Samsung Spica för ett halvår sedan. Har fått damm på baksidan glaset ovanför displayen under den tiden.
    Detta reklamerade jag till Anovo, och beskrev tydligt att det var damm som var skälet till min reklamation.
    Döm om min förvåning då jag som svar från Anovo fick följande alternativ.

* Åtgärd.846,25 kr

* Skrotning. 262,50kr

* Retur utan åtgärd.343,75 kr
    I princip ett gisslantagande av in telefon. Dett för att den inte är så tät som man kan förvänta sig. Det ser verkligen skittrist ut med en stor fin display med massa damm framför.

Efter viss mail och telefonkontakt med både Samsung och Anovo fick jag följande svar från Anovo:

> Hej,
    >
    > Enligt Samsung så är inte denna telefon dammtät. Samsung har endast 2
    > telefonmodeller som ska vara dammtäta och det är GTB-2700 och GTB-2100.
    > Du har en GT-I5700.
    > Detta kostnadsförslag kvarstår.

Så alla som funderar på att köpa en Samsung telefon. Tänk om. Köp något som är tänkt att användas och ingen leksakspryl som skall hålla ett halvår.

2. nico

nico Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tyvärr gäller samma policy hos mer eller mindre alla tillverkare. Det är även vanligt att telefonen "tas som gisslan" om man skickar in en telefon med fel som inte täcks av garantin (att beloppen som inte innefattar någon lagning är ganska höga beror på att de innefattar frakter och undersökningsavgift). Dock borde du fått information om att det inte skulle komma att täckas av garantin, om du tydligt exakt angav vad felkällan var och det inte fanns någon tvekan om att det inte skulle kunna. Använd det som argument så kan du förhoppningsvis få tillbaks telefonen utan kostnad.

3. spica

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man hade ju hoppas det. Sedan kan det inte var ok att man skall acceptera damm. Vem här tycker det är ok? Här snackas mycket om Amoled, hur man ser displayen i solsken mm Täcker man displayen med damm är det rätt skit samma.

4. Rojpen

Rojpen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

om du lyckas få dam i mobilen har du ändra jäkligt dammigt hemma eller jobbar med nått som dammar mkt? och det är typ ingen mobil som är dammtät förutom just arbets mobiler å ja samsung har 2st..
    så det är ju ingen du kan gnälla på förutom dig själv som skickar in en mobil som inte har ett fel så att säga

5. spica

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena Rojpen

Om du gillar damm i mobilen så rekommenderar jag Samsung!
    För övrigt har jag inte särskilt dammigt hemma, gissar att det kommer från ludd i fickor mm
    Tycker nog att man kan kräva att telefonen skall hålla sig hyfsat tät i allafall i 2 år. Men alla tycker vi ju olika.

6. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

kommer det även in damm på samsung galaxy s tro? iphone 4 har eliminerat det problemet vet jag...

7. Rojpen

Rojpen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hehe har haft en hel hög med mobiler och även Samsung mobiler utan problem.. men så är det ju jämt är ju alltid någon som får problem med nån mobil även om det är Samsung Ericsson htc mfl.. har även vänner med galaxy spica och dom har inge problem med dam.. och som sagt mobilen är inte dammät...

8. Rojpen

Rojpen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

alla mobiler som inte har en IP klasnig eller vad den nu heter är inte dammtät.. och vad jag vet så har väll inte iphone 4 nån ip klassning iaf?

9. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Skruva isär nallen och rengör. Har jag behövt på alla mina lurar med jämna mellanrum. Hatar att ha ett dammdraperi under det yttre glaset

10. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    eliminerat.

Du menar ungefär som dom okrossbara termosarna som såldes? Dom gick att krossa, jag lovar.

Dom må ha förbättrat dock

11. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
  12. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Eh, de gick väl på sin höjd att knyckla ihop...

13. Galaxys

Galaxys Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag jobbar på Anovo, Samsung mobile avdelningen. Och att Samsung mobiler är dåligt tätade vid displayen. De är helt fel, jag har fått in mobiler som har varit helt fulla med damm och grus. Men inte ett enda dammkorn innanför displayen.

Last edited: 12 augusti 2010
  14. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

Jag vet i alla fall att om du köper den genom Telenor så täcker deras garanti Damm bakom displayen. :)

15. spica

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra info. Låter seriöst och som det man kan förvänta sig. Själv har jag varit klantig nog att köpa på Telia. Telia är extremt svåra att få tag i och verkar helt ointresserade av att hantera sina kunder.
    Jag skrev tex in ett skriftligt reklamationsbrev där jag gav Telia 2 alternativ:
    Antingen åtgärda dammet eller häva köpet. Detta var man tvungen att faxa in.
    Telia behagade inte ens svara på det. Först när jag kontaktar dom via deras web sida och frågar om progress meddelar dom att de redan dagen efter de fått mitt brev hade avslagit ärendet. Men meddela mig är inte intressant.
    Lämnade Telenor för Telia. Gissa om jag ångrar det.
    Nu tänker jag gå vidare till ARN. Jag kan verkligen inte acceptera att bli så jäkla dåligt behandlad.

16. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

har en samsung galaxy s sen en tid tillbaka och där får man inte dam mellan displayen och glaset efter som displayen är en del av glaset.

hade en iphone 3g innan och där kom det in rätt mkt damm tråkigt nog.

17. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Htc fixade damm bakom skärmen på nexus one vet jag iaf. Då ska jag aldrig köpa en samsung mobil då :)