(Rom Mod): Barebone 1.0

Diskussion i 'Galaxy S' startad av DrT, 10 jul 2010.

1. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Tog o skalade ned Modaco's r2 rom för Galaxy.
    Mycket "skräp" är bortplockat och jag har även lagt in mina egna ikoner i statusbaren...
    Tog fram den åt mig, men om nån annan vill testa så...

Installera modacos rom först o denna efter uppepå, ingen wipe behövs.

http://www.4shared.com/file/knwgqip_/update.html

Last edited: 10 jul 2010
  2. mengan

mengan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nice! Vad är det för musikwidget du har där förresten? :P

3. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Den ingår i musikspelaren. Bytte ut samsung mot "cacheinjection",s spelarmod.
    http://piratemedia.tv/

4. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

innehåller din ROM stall fixet ?

5. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Ja, rom'en bygger på modacos (än så länge) och har mcr scriptet inlagt

6. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nice, tackar :)

7. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Är det bara att installera den på samma sätt som Modacos? Alltså som "update.zip" från sd-kortet?

Edit: Så nu när jag skulle tanka ner den att den redan hette update.zip, och det besvarar ju min fråga..

8. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

9. Pasco

Pasco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    ROM:
    Stock
    Sweet! Petade in v5 ovanpå Modacos JG1 utan wipe och det fungerade klockrent. En redan snabb lur blev märkbart rappare.

Tackar för detta! :-)

10. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan du ge oss lite mera detaljer kanske ? Hur är det med laggen, funkar GPSn, hur är det med 3G mottagningen ?

11. Pasco

Pasco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    ROM:
    Stock
    Men visst kan jag det.

Problemet med lagg vid programstart är i princip helt borta. Givetvis kan det ibland (läs extremt sällan) dyka upp en svartskärm om ledigt minne har ramlat ned under 60 mb, men det är helt sjukt långt ifrån så illa som det var med originalrommen telefonen levererades med. De få svartskärmar/lagg som kan dyka upp varar högst någon sekund. Lagg vid t.ex scrollning i långa listor och i webbläsaren har jag aldrig upplevt, varken före eller efter mod.

Det "lagg" jag har haft mest problem med är vid start av telefon- och/eller kontakt-appen. Detta lagg är puts väck och hur många fönster jag än öppnar i webbläsaren, körda youtube-filmer, spelad musik osv osv så ploppar telefon-appen i gång på ett ögonblick.

3G-täckningen är som förrut, dvs lite fladdrig och beroende av hur man håller telefonen. Ingen skillnad vad jag har märkt mao. Kan ju som alltid bero lite på operatör och vart man befinner sig.

GPS kan jag inte uttala mig om då jag inte har varit ute på några dagar (på tok för varmt för att vara ute och snurra runt), men då jag testade den i fönstret så tyckte jag att den snappade upp positionen lite snabbare. Men det kan också har varit inbillning då jag inte brukar använda GPS och kartor speciellt mycket, så jag har inget att jämföra med.

Vad jag har gjort med min lur är följande:

1. Wipe och flash av JG1 med ODIN3
    2. Lade på Modacos JG1 ROM och körde Laggfix-scriptet
    3. Petade in DrT's update (v5)

Jag kör också "Autokiller" (av AndRS Studio) med inställningen "Optimum". Normalt är jag lite av en motståndare till att jaga och döda processer och föredrar att låta Android sköta den biten själv, men i detta fall så verkar det göra nytta då ledigt minne håller sig över ca. 60 mb och telefonen flyter på utan problem. Utan Autokiller så fylldes minnet ut "för mycket" och ett visst lagg kunde uppstå.

Kort och gott så vågar jag lugnt använda frasen "konstant väldigt rapp och bekväm" när användarkänslan överlag skall beskrivas. Som referens har jag även en Nexus One (med Froyo), Sony Ericsson X10 och X10 mini liggandes här bredvid och de känns minst sagt lite "trötta" i jämförelse.

Musikspelaren som DrT har petat in istället för Samsungs är kalastrevlig även den. Jag gillar framförallt att man manuellt kan sortera om låtar i en spellista. En funktion som jag har saknat i många telefoner.

Om ni har fler frågor så är det bara att hojta till. Har svansat runt här i tysthet tillräckligt länge nu. Dags att bli lite delaktig. :)

12. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra recension :)

Jag kör också autokiller med optimum, iofs fortfarande på Modaco R1, utan stallfix. Upplever den som extremt snabb och har ytterst sällan någon enstaka sekunds fördröjning vid öppning av vissa apps.

Finns det någon anledning att uppgradera till detta eller är det just bara rappheten som är bättre?

13. Pasco

Pasco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    ROM:
    Stock
    Om du inte har några märkbara problem med lagg och allt fungerar tillfredställande så tycker jag att det inte finns någon anledning till att köra in DrT's mod.

Med detta sagt så finns det ju andra anledningar som talar både för och emot att peta in denna mod (eller något annat hack). För egen del var det upptäckarglädjen och att jag gillar att testa nya mods, samt att jag tyckte det var ett smidigt sätt att byta ut en del trista symboler i statuslisten. Det enda som är lite tråkigt är att DrT har rensat lite hårt bland apparna för min smak och t.ex plockat bort simpla saker som kalkylatorn. Men det är definitivt inget jag gnäller över (finns gott om dem på Market) då han fixat denna mod i första hand för eget bruk och sedan är uberhygglig och delar med sig . Tackar och bockar ödmjukast.

Jag tog mig även friheten att mecka lite och bytte ut batteriindikatorn i Dr.T's mod till KSpecs (eller vems det nu var från allra första början) lite kraftigare ring som jag kört med i många Nexus-rommar. Om DrT vill och är intresserad så slangar jag gladeligen över grafiken för detta.

Bifogade filer: