1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Wifi har slutat fungera

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av meconer, 18 jul 2010.

  1. meconer

    meconer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag har fått problem med min X10:a och wifi. Den har slutat att ansluta helt och hållet. Den har tidigare anslutit utan problem både på jobbet och hemma med wpa2. Även fria nät har gått fint. Numera ansluter den inte någonstans längre. Jag har testat att öppna det trådlösa nätet hemma och det lyckas inte heller. Den ser näten som finns utan problem men som sagt, att ansluta går inte. Jag använder mest 3g nu men ibland vill man ju ha wifi också. Nån som har nån idé?
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 717
    Mottagna gillanden:
    2 065

    MINA ENHETER

    Prova Wifi Analyzer av Kevin Yuan, då ser du om det går att ta emot någon signal alls. Om den hittar ditt nät så är det sedan en fråga om att gå igenom och kontrollera alla inställningar för trådlösa nät.
     
  3. meconer

    meconer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det har jag kört och mitt nät syns utmärkt. Och har gjort det hela tiden. Det som är konstigt är att allt fungerade klockrent tidigare men helt plötsligt slutade allt att fungera. I morgon åker jag utomlands i några dagar och då vill man ju kunna använda tillgängliga wifinät eftersom det blir så dyrt med 3g. Jag funderar på om det är nån app som har ställt till det.
     
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 717
    Mottagna gillanden:
    2 065

    MINA ENHETER

    Locale, JuiceDefender och andra program som ska spara ström kan ställa till det om man inte är överens.

    har du provat att gå in under wifi och göra "glöm" på alla kända nätverk och lägga till ditt eget igen?
     
  5. meconer

    meconer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har inget sådant program. Testade nyss att ta bort alla kända nätverk också. Ingen förbättring. När man slår på wifi:n så kommer det "skannar..." en liten stund och sedan "Frånkopplad". Mycket konstigt. Har en massa andra prylar och datorer som ansluter till nätet utan problem. Och xperian gjorde det ju också. Tyvärr har jag inte använt wifi så mycket så jag vet inte exakt när det hände.
     
  6. meconer

    meconer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har skickat ett mail till supporten så får vi se om det kommer fram något därifrån.
     
  7. meconer

    meconer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Idag gjorde jag en totalåterställning av telefonen och var rätt säker på att det skulle fungera. Men icke. Den hittar alla nät men kan inte koppla upp.
     
  8. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Samma sak för mig, jag ansluter till nätverket sen står det " Hämta IP-adress" en stund, sen står det misslyckas.
     
  9. meconer

    meconer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har fått ett standardsvar från SE. De tycker jag skall uppdatera till senaste versionen och det har jag ju gjort ett antal gånger. Nej jag tycker det verkar som att det har hänt något med wifihårdvaran. Tittar jag i loggen för routern så ser den aldrig ens att telefonen försöker ansluta. Jag misstänker att telefonen inte kan sända något med wifi utan bara ta emot. Det skulle ju ge de symptomen jag har. Hur hittar man lättast vilket servicecenter som är närmast? Jag bor i Järfälla nordväst om Sthlm.
     
  10. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Testat på ett annat nätverk?
     
  11. meconer

    meconer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp. Det slutade att fungera både på jobbet och hemma. Båda ställena har fungerat klockrent tidigare. Även öppna nätverkar har funkat men gör det inte längre. Jag kan inte komma till nån annan slutsats.
     
  12. orvar

    orvar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma problem

    Jag har exakt samma problem. Helt plötsligt kunde den inte ansluta till några Wlan nätverk, den hittar dem i listan under wifi inställningar men de blir inte anslutna till... mycket konstigt. Kan inte ladda ned några alternativa appar eftersom jag är utomlands just nu och inte vill roama.

    Fick du något svar från supporten?
     
  13. orvar

    orvar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitt problem löstes av att jag ryckte ut alla sladdar till routrarna. Det som är lite sjukt dock är att det var två wlan-nätverk som fick problem samtidigt med en x10 och en x10minipro...
     
  14. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Lånar tråden:

    Mitt nätverk var från början ett WPA2 löseordsskyddat nätverk, men pga. att min windows dator vägrar ansluta till det så fick jag byta till WEP lösenordsskyddat, och efter detta så kan min X10:a inte ansluta istället.... Vad göra?! För den upptäcker fortfarande nätverket som om det vore ett WPA2 när det faktiskt är ett WEP....
     
  15. meconer

    meconer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Försökte idag på två öppna "offentliga" nätverk i Vällingby men det är tvärstopp. Det står bara "Frånkopplad".

    Cim-Inc: Har du testat att "glömma" nätverket och lägga in det på nytt? Peka länge på nätet så får du upp alternativen.
     
  16. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    att välja glömma var väl det första man gjorde när det vägrade funka, har ryck ur routern och kabeln, satt igång skiten igen, men nej....min x10:a vägrar att ansluta till alla wifi-nätverk, lösenord eller ej......

    detta kommer jag lacka ur på, och det är verkligen det enda som stör mig med mobilen....
     
  17. Reinhold

    Reinhold Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Någon som hittade en lösning på detta?
    Upplever precis detta just nu.
     
  18. meconer

    meconer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen lösning hos mig. Jag har tänkt lämna in mobilen men det är svårt att vara utan den :(
     
  19. AndreasP

    AndreasP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Z1C

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Z1C
    Kolla så den inte (av någon konstig anledning) hoppat över till statisk ip.
    Har ibland glömt detta...fick fundera länge innan jag kom på varför det inte funkade.
     
  20. Anders66

    Anders66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Efter 12:00 idag fick jag inte heller igång WIFI? Jag fick konspiratoriska tankar -SE vill inte att vi uppdaterar via OTA. Jag gick dock in på "WI-FI-inställningar" och stängde av WIFI och klickade på den igen, efter att mobilen visade att den var av. Nu fungerade det? Behövde inte "Glömma något". :-)