Åtsittande fodral/väska till Legend (samt en längre sladd)

Discussion in 'Legend' started by Kame_boy, Jul 22, 2010.

1. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Som rubriken säger, söker jag ett fodral till Legend. Jag har läst tråden innan men den börjar bli lite gammal och inga förslag där var bra nog.

Den ska alltså vara åtsittande och inte klumpig, så att den går att ha i byxfickan. Helst något i läder.
    Jag har ett förslag:

http://www.katshing.se/mobiltillbehor/vaskor/krusell_vaska_orbit-10352_21059

Har någon testat?

Jag söker också en längre sladd till usb. Förvånansvärt kort som följde med, men hittar inte något som jag med säkerhet vet att det fungerar.

Last edited: Jul 22, 2010
  2. Fezze

Fezze Adult Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+
    ROM:
    Unofficial Cyanogenmod12.
    Info:
    Stock
    Platta:
    iPad Air 16gb wifi/cellular
    ROM:
    Jailbreak
    Själv har jag köpt ett skal på droidstuff.se i hårt gummi, funkar över förväntan, och sen till kabeln så vet jag inte, förutom en usb förlängare :)

From HTC Legend /Tapatalk

3. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Köpte ett generiskt iPhonefodral på Teknikmagasinet. 99 spänn, passar perfekt :-D

4. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

alla kablar som heter micro-usb ska passa så vida dom inte märkt upp dom fel. jag köpte en på kjell o c:o relativt billigt. finns flertalet mobiltelefoner som har samma och även andra saker.

5. Kame_boy

MINA ENHETER

Tack för svaren!

Vad puckad jag känner mig angående sladden, haha.
    Men tillbaka till fodral. Jag är ute efter slimmade fodral, helst gjorda för Legenden. De ska inte vara av "pung"-modellen för då tappar man ju bara mobilen i backen naken när man tar ut den i stället... vilket den ju skulle skyddas mot.

Jag har nu köpt ett fodral för ynka 99 kr på www.mrgizmo.se som ligger i Sankt Eriksplan. Den är gjord av gummi och är gjord specifikt för HTC legend.
    Dom hade något tiotal till (de hade fått in dem alldeles nyss).

Det är en ofärgad version av denna rosa:

http://www.mrgizmo.se/products/HTC-Legend-Polymer-Case-Pink.html

Jag berättade för den trevliga killen i kassan att det hade varit svårt att hitta slimmade skal/fodral till just HTC Legend. Han berättade att dom beställer in egna fodral i princip, så man kan förmodligen komma med egna förslag till butiken.

Hittills tycker jag att det är ett par designmissar, som att volym och powerknapp förlorar "känslan" under gummit, men det är fortfarande tryggare än utan.

Återkommer med lite bilder och en liten recension när jag har använt den lite till.

Jag är fortfarande intresserad av att hitta ett ordentligt skal/fodral. Kom gärna med fler tips!

6. Snapphane

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Denna kör jag med som sagt.

http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=265773

"flärpen" kör med magnet och är lätt att öppna/stänga samtidigt som den skyddar luren från att åka i backen om man drar upp den åt fel håll. Lagom stor, får plats med telefonen utan att ta plats i fickan :)

7. Kame_boy

MINA ENHETER

Tack för förslaget! Läste i en annan tråd att sömmarna lätt gick av på den från teknikmagasinet, är det så? Hur är det med utrymme? Ligger den löst där i eller passar den perfekt?

Här kommer lite bilder på den som jag köpte på mrgizmo.se . Klicka för större bild.

[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

8. Snapphane

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Finns lite utrymme, men det är inte precis så att den ligger och "skramlar runt". Inte haft den så länge men än är det inga problem. Och även om man behöver byta var tredje eller fjärde månad så kan man överleva det =P

9. Extreat

Extreat Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Äsch, fodral är överskattat. Har klarat mig bra utan i flera månader nu, men då är jag väldigt försiktig också.