Ha en enda avdelning per mobiltelefon. Uppdelningen allmänt-frågor är varken logisk eller praktisk. Dubbla trådar, trådar som ligger fel och allmän förvirring är redan problem och de kommer inte försvinna. Uppdelningen skapar inte struktur, det gör det bara ännu mer kaotiskt.
Mitt förslag är följande:
1. Ta bort underkategorierna ("allmänt" och "frågor"), flytta in inläggen där till deras vanliga forum (exempelvis "HTC Desire").
2. Skaffa fler/aktivare admins och dela upp ansvaret, så att varje admin ansvarar för att det är "rent och fint" i några underforum (dvs flyttar och låser trådar, förklarar för nybörjare vad de gör för fel etc).
3. Skapa en sticky-tråd i varje underforum, något i stil med "Stora tråden för små frågor", där man kan ställa enkla frågor som kan besvaras med ett enda inlägg, för att minska flödet av trådar. (Finns redan på vissa avdelningar, som
https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=9245, men trådarna bör göras tydligare och "officiellare" så att folk använder dem.) Det hade varit en fördel om de låg högst upp bland de vanliga trådarna istället för i en egen ruta som de gör nu, så att de syns mer, men det kanske är svårt att fixa.
EDIT: Jag inser nu att det endast är Desire-avdelningen som verkar vara uppdelad såhär. Varför just Desire? I varje fall kvarstår min kritik mot uppdelningen.
Click to expand...