Skapa mappar

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by Mizz Mezz, Jul 28, 2010.

1. Mizz Mezz

Mizz Mezz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Får en känsla av att denna frågan varit uppe förut men provar ändå.
    Går det att skapa egna mappar för tex spel och liknande så att alla spelen ligger i en mapp ?

2. brakjoller

brakjoller Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, med en annan hemskärmsapp. Jag rekommenderar "For 1.6 Tag Home" där du både kan ha mappar med gänvägar i på hemskärmen samt kan placera appar i olika kategorier.

3. mgman

mgman Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    Annan hemskärm är som ovan säger ett alternativ. Men vill du inte ha annan hemskärm utan är nöjd med vad du fått från början är appen apps organizer ett tips från min sida som jag är nöjd med. Använder denna app i kombination med annan hemskärm, ADW.Launcher och open home (betalapp). Nu har jag en x10 (storebror) men hoppas appen apps organizer fungerar på den lilla skärmen.

mgman

4. heeet

heeet Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

hör att ni pratar om mappar, ha precis inskaffat en x10 mini pro, och satt och tittade igenom telefonen. kom fram till att det saknas ett program som listar (mappar) upp sdkortet? eller är jag helt ute och cyklar. Söker en app som listar SDkortet och ger dig möjlighet att skicka saker som finns på SDkortet t.ex. filer via blåtand. finns detta?

mvh heeet

5. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Astro File Manager kan du ju testa med. För BT tror jag du eventuellt också måste installera Astro Bluetooth Module.

6. Mizz Mezz

Mizz Mezz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Installerade "For 1.6 Tag Home" och har suttit hela kvällen och meckat med det. Jättebra app!

Tack för tipsen <3

7. heeet

heeet Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

testade med Astro file manager + Bluetooth File Transfer. fungerar perfekt, tackar :)

8. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker det är skumt, jag hittar ingen av Astro-modulerna i Market. Det enda jag hittar (förutom en del annat blaj) när jag söker på "astro" är själva filhanteraren. Testar jag att söka på det exakta namnet (typ "com.metago.astro.smb") så får jag inga träffar alls. Någon som har några tips om vad detta kan bero på?

/Daniel

9. twintin

MINA ENHETER

Nä, det är sant. En del appar syns inte i Market för Mini. De måste man ladda ner till PC och sen manuallt installera offline. Jag överlåter dock åt någon annat att beskriva hur detta görs.

10. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, jag vet hur man gör. Tycker bara det är allmänt tråkigt, måste ju bero på buggar i Market. Kan inte gärna tänka mig att en Bluetooth-modul till en filhanterare kan kräva större skärm än 240x320 :mad:

/Daniel

11. twintin

MINA ENHETER

Nä, men jag såg just att BT modulen kräver Android 2.1, så det är nog därför den inte syns. ASTRO SMB verkar dock gå att installera, i alla fall via appbrain med fast web tillägget installerat.

För BT kan du tillsvidare installera Bluetooth File Transfer via appbrain enligt ovan.

Last edited: Jul 31, 2010