Kommer du inte in i recovery läge samt download läge med din SGS med treknappars metoden så sluta försök för det funkar inte på din telefon tyvärr
Men det finns andra sätt och jag tänkte dra en snabb guide hur man gör det så vi slipper massa frågor om detta problem som kommer bli väldigt vanligt med alla nya SGS telefoner..
Innan vi börjar så gör DU ALLTING på egen RISK, DU kan inte anklaga mig eller någon annan om din telefon blir brickad!!! Kommer du att anklaga någon annan om telefonen går sönder så SLUTA LÄS!
Då sätter vi igång!
1. Läs igenom denna Tutorial som finns för hur du installerar Android SDK och fixa det där med pathen då det blir ganska lätt för dig att skriva in dina kommandon.
Android SDK
2. Ladda hem Samsung drivrutiner (
32-bitars 64-bitars)
3. Innan du sätter i kabeln så gå in i Inställningar > Program > Utveckling > Bocka för USB-Felsökning.
4. Sätt i kabeln och låt drivrutinerna installeras.. Gå in i Device Manager/Enhetshanteraren på datorn och hitta drivrutiner som INTE blev installerade..
Vissa kommer inte installeras och står det Samsung i drivrutin namnet då ska du peka de drivrutinerna mot mappen med "samsung drivrutiner mappen som du laddade hem"
Står det däremot ADB eller Android SDK i namnet på drivrutinen så ska du peka på mappen i AndoidSDK mappen sedan USB_Drivers.
När du installerat alla drivrutiner och alla är gröna och du följde manualen för Android SDK så kan du gå in i CMD (som administratör på vista och win7) och bara skriva adb reboot recovery sedan enter för recovery läget och adb reboot download för download läget..
Hoppas att det hjälpte..har jag missat något så påminn mig..Kan ha hänt att jag missade något på vägen..
Men det är iaf på detta sätt som jag får min SGS i recovery läge första gången.
Om det är en bra Guide så kan moderatorna sätta den som viktig så slipper man massor av frågor i forumet..
Lycka till nu alla nya SGS ägare

Click to expand...