Problem med synkning till Gmail

Diskussion i 'Hero' startad av nitram86, 9 sept 2009.

1. nitram86

nitram86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Har haft lite strul med att synca mina kontakter till Gmail. Det började med att jag utan att veta bättre gjorde om typen av kontakt från Google till Phone på alla mina kontakter när jag lade in dem. Inga kontakter syncades därför upp till Gmail. Jag använde sen programmet ContactSync för att konvertera tillbaka alla kontakter till typen Google. (Går inte ändra manuellt?) Det verkar ha fungerat som det ska. Problemet kommer när jag sen försöker synca med Google igen.. Får upp nedstående fel:
    Sorry!
    The Process android.process.acore has stopped unexpectedly. Please try again.

Någon annan som har stött på liknande problem? Jag har läst i flera forumtrådar där folk har samma problem men det verkar inte finnas någon bra lösning. HTC har svarat de som frågat att prova med en reset. Problemet är att jag inte har kontakterna någon annanstans. Vid nya ROM uppdateringen kommer ju kontakterna att försvinna om jag inte lyckas synca dom till gmail.

Kan ju tillägga att de flesta av kontakterna är kopplade till Facebook. Det verkar strula till det för många. Trist att behöva tabort det dock.

2. mikaelgo

mikaelgo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

har samma problem och söker förbrilt efter en lösning,

3. hbert

hbert Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag hade exakt samma problem och löste det på följande sätt som kanske kan fungera för dig också. Jag hade också gjort misstaget att först spara alla kontakter som "Phone" och inte "Google" format och använde programmet ContactSync att konvertera kontakterna. Det fungerade fint som sagt men sen fick jag samma problem med "The Process android.process.acore".

Vad jag gjorde var att installera programmet "ExportContacts" från Market och exporterade alla mina kontakter till .csv format och sparade filen på datorn.
    Sen stängde jag av "Auto-sync" på telefonen och importerade min .csv fil till Google Contacts.
    Jag checkade att allt fanns där och sedan "deletade" jag alla kontakter från telefonen samt "clearede" all data från "Aplication Settings/Manage applications/Contacts Storage".
    Efter det var det bara att starta Auto-sync igen på telefonen och syncningen har fungerat felfritt sen dess....

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det är nog läge för en varning för ContactSync på Heron. Dom varnar själva i appbeskrivningen

"WARNING: phone instability has been reported on HTC Hero (it seems OK on Dream and Magic). Use at your own risk !"

Läser man kommentarerna så verkar många vara missnöjda.

Last edited: 26 dec 2009
  5. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tusen tack! Jag fick också nämnda problem efter att ha använt ContactSync, men löste det med ovanstående tips :D.

6. mikaelgo

mikaelgo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

tackar med evig tacksamhet!

7. ronningborn

ronningborn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, men man vill slippa alla dessa problem.

Alltså jag vill göra om alla mina kontakter som är phone, vill gör om dom till Google. För att sen kunna synca med mitt gmailkonto. Har inga kontakter på gmail konto.

föjldfråga. Om jag nu gör om alla till google och sen syncar..dom försvinner inte väl nu bara för att mitt gmailkonto är tomt?

8. Emanuel

Emanuel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har typ samma problem och frågade i Tattoo forat. Jag fick också tipset att använda exportcontacts, men blev hänvisad till androlib.com. Problemet är att jag inte hittar någon länk för nedladdning av programmet där, däremot finns en ikon som, om jag trycker på, den kollar om programmet finns på market, vilket det inte gör. Har någon av er ett tips på hur jag får tag på det?