Problem med Radio uppdateringen

Discussion in 'Hero' started by Pilen, Sep 9, 2009.

1. Pilen

Pilen Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag uppdaterade min telefon förra fredagen till den nya ROMen med radio uppdateringen (radio 63.18.55.06EU_6.35.06.18) från MaDaCo.

Jag har sedan dess fått en del problem med bluethooth, wlan och GPS.. jag antar att det är rellaterade till radio uppdateringen. Jag har i efterhand insett att det hade varit smart att göra en backup.. :). Nu tänkte jag höra om det är någont som har tagit en backup av orginalet så att jag kan backa till den och sen bara uppdatera ROMet utan radio delen. För jag vill ju inte görna ha tillbaka den slöa telefonen igen..

Det är följande problem som jag har märkt:

Jag använder ett stereo bluethooth headset för att lyssna på musik på väg till och från jobbet. Ibland när jag slår på headsetet så säger telefonen att det är anslutet, men när jag slår på musiken så spelas den i telefonen och inte i mina lurar .. , lösningen är att jag måste göra en unpair och sen paira dem igen..

Jag använder BuddyRunner när jag är ute och springer, och sen uppdateringen så blev min 5km runda 6,3km... när man tittar på google kartan efteråt så ser man att det har "hoppat" fram och tillbaka från att tidigare vara extremt exakt...

Jag har märkt att när jag surfar i mitt wlan så tappar telefonen kontakt ibland, särskillt i Market, då får man upp en dialog som tallar om att den inte har kontakt med nätet och där finns en "försök igen" knapp, klickar man på den så fungerar det ..

Är det någon annan som har haft samma problem ??

2. Pilen

Pilen Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

ingen som har någon idé om hur jag ska få tillbaka "orginal" radio delen men behålla den nya ROMen?

3. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du prövat att flasha radion igen? Kanske blev något fel i första försöket...

4. plexuz

plexuz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också upplevt problem med bt-headset men jag är inte säker på att jag är redo att skylla det på uppdateringen.