Före och efter uppdatering.

Diskussion i 'Hero' startad av kaffe, 13 sept 2009.

1. kaffe

kaffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter många försök att få igång uppdateringen så fick jag igång htc sync genom att helt enkelt pröva en äldre dator som ungarna har som bollibompa dator!

Mina erfarenheter är;
    - glöm inte att koppla bort virusskylldet/brandvägg( jag har norton; högerklicka på symbolen och inaktivera brandvägg och avaktivera anti virus, man kan ställa in att de ska vara avaktiverade 15 minuter medan man laddar ner.

- laddade ner htc synk som fanns på telefonen; in med usb, mounta på telefonen och öppna mappen som heter htc synk

Efter uppladdningen;

+ kanske något bättre att bläddra mellan olika sidor. Ingen jätteskillnad tycker jag dock.

+ eller - Allt är på svenska så nu måste man ju lära sig vad alla mappar heter på svenska!

- Alla apps försvann :-(

- Market heter numera Butiken(haha!) För att komma in i "butiken" så måste man godkänna ett användaravtal. kör Inte Wifi, det händer ingenting. Du måste köra över 3G. Fick tipset från en annan här på forumet.

- Innan du laddar upp den nya så glöm för allt i världen inte att ta en back up på dina kontakter! Jag provade en app som heter ExportContacts som kopierar allt till SD kortet. När jag sen körde igång med den nya verisionen så förde den över kontakterna

Last edited: 13 sept 2009
  2. Rundcirkel

Rundcirkel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med svenskt språkstöd, innehåller tangentbordet åäö?

3. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

är likadant som innan.

4. claxx

claxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkar tom mycket bättre när man ska skriva ord med ÅÄÖ, tidigare behövde man skriva "är" eller välja "är" för att det skulle bli detta men nu räcker det med "ar" så är Är förvalt

5. stoffe

stoffe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så var det hela tiden i liggande läge, det märkliga är att det var skillnad på det och stående läge... men det ska va fixat nu ja.

6. Gnarph

Gnarph Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns ju ett skandinaviskt tangentbord på market som jag tycker fungerar alldeles utmärkt, förutom att jag inte har hittat något smidigt sätt att snabbt byta från svensk till engelsk ordlista och vice versa.