Park Reminder, parkeringsapp

Diskussion i 'Applikationer' startad av Johnny, 27 oktober 2010.

1. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Hej

Har gjort en liten "parkeringsapp", mest som en liten test och vidareutvecklat mig ifrån de tutorials som fanns.

Det appen kan göra är att
    memorisera vart du parkerat, navigera dit via google maps, hitta parkeringar i närheten, visa hur långt bort din parkering är (lite si och så med den just nu, ska fixas till lite), samt kunna skicka och ta emot parkerad plats via SMS.

Om man är 2 som har appen, så kan den ene bocka för att ta emot plats via sms, så kommer appen att fråga om man vill lägga till inkommande address som parkerad plats, praktiskt om man ska mötas upp eller om man parkerat om eller liknande. Samt att man kan lägga in en "note" för te x våning/sektion man parkerat i, eller när parkeringsbiljetten går ut.

Väldigt enkel, men funktionell. Har enbart testat på en Desire.

De buggar jag tycker se nu är dels distance verkar inte uppdatera sig/visa rätt, kanske ska låsa den på GPS enbart och inte nyttja mobilnätet för triangulering för att undvika att den visar tokigt med adresser.

screen1.jpg
    screen2.jpg

[QR]market://search?q=pname:appinventor.ai_johnny_ostberg.ParkReminder[/QR]

Last edited: 27 oktober 2010
  2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det startar på en X8 iaf. Det är ju en bra början :) Skall testa lite senare när jag drar iväg till butiken.

3. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Hur upplevs det på x8an? jag har ju kört stenhårt på min Desire så jag har inte testat på nån mindre skärm (min gamla htc magic bråkar lite med att få in market) blir det samma utseende eller behövs det scrollas?

4. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det upplevs bra. Screens kommer snart. Men man kan framkalla en FC när man använder programmet. Trycker man på att spara vart man parkerat när man inte har en adress låst så blir det FC!

5. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

[​IMG] [​IMG]

[​IMG] [​IMG]

Verkar med andra ord fungera rätt bra! Förutom buggen där då...

EDIT:
    Vaffan har du gjort denna i app inventor?! Dags att kicka igång programmet och testa lite märker jag :)

6. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

7. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Well spotted!

Lägger till det till version 1.1 så det är en kontroll att det finns en adress.

Om jag kommer ihåg fixar jag det ikväll, annars under helgen, för imorgon är det Hockey på schemat, då brukar det inte finnas så mycket tid för att pilla i appinventor när man kommer hem :).

8. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

har lagt till en check nu, bara distansgrejjen kvar, med lite flax hinner jag klart nu ikväll :)
    Och japp, det är gjort helt i appinventor :) som för övrigt fick en update idag.

Har meckat lite nu men jag blev inte helt klar, ska betatesta 1.1 på vägen till jobbet imorgon så får vi se hur det funkar. Men nu finns det iaf en check så inte kan vara "no address available" när man trycker på knappen, och så är GPS tvingande nu istället för network/gps

Last edited: 27 oktober 2010
  9. Johnny

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Verkar gå hyffsat för min app iaf :)

Congratulations! Your Android app 'Park Reminder' is now one of the top 10 hottest apps on AppBrain (http://www.appbrain.com/), the website where people find, install and share Android apps.

Your app has reached this spot because many Android users are visiting and installing your app from the dedicated page about it

1.1 ute nu, förhoppningsvis ingen FC nu :)

Last edited: 30 oktober 2010
  10. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Hej,

Funkar inte jättebra på min Samsung Galaxy S, stock Froyo.

Den verkar koppla upp sig mot GPSen ett par sekunder men stänger sedan ner GPSen och säger no address available. GPSen funkar, låser mot 6-10 satelliter på ca 10 s med testprogram på samma ställe några sekunder senare.

Funkar dock problemfritt på frugans Blade...

Tycker f.ö. att den aldrig ska använda mobilnätet för positionering. Man är ju inte hjälpt av att få bilens position + - ett par kilometer...