Telefonen obrukbar

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by Flawz, Oct 31, 2010.

1. Flawz

Flawz Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Halloj,

När uppdateringen först kom ut via PCC stannade den vid 100% och jag fick ett felmeddelande. Kunde inte starta telefonen därefter, fick den fina triangeln.

Testade via SEUS och den installerade helt okej, där emot startade aldrig telefonen utan den blinkande i ca 10 minuter utan boot.

Försökte reparera, icke, den misslyckades vid 100%, dock fick jag nu en ny varningstriangel som såg ut att vara del av 2.1. Försökte då helt enkelt flasha via den Nordic Generic. Flashade klart men fick fortfarande varningstriangeln(Gamla 1.6).

Det enda sättet jag kan få igång telefonen igen är via XIOFUB unbrick som kör igång telefonen i sitt originala firmware, alltså inget uppdaterat på den.

Försökte uppdatera telefonen igen, nu när den åtminstone startar, den misslyckas, både via SEUS och PCC och jag får varningstriangel.

Frågan är nu, hur i he*vete ska jag få telefonen tillbaka till åtminstone sitt normala 1.6 som var innan 2.1 släpptes?

Tacksam för all hjälp.

2. matte03

matte03 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Skicka in den på lagning eller gå tillbaka till affären och säg som de e :/

3. Hoggeman

Hoggeman Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min dj..startar om i tid och otid...går inte att använda..

4. Hoggeman

MINA ENHETER

Glömde tillägga att den fungerade perfekt innan 2.1

5. Flawz

Flawz Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Försöker klura ut logiken i att jag kan flasha till första originella 1.6 men inte till Generic Nordic?

6. OneUp

OneUp Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem som du. Dock inte testat XIOFUB unbrick.
    Jag unbrandade den först, fungerade efter lite inställningar och några försök. Då fungerade den, men uppdateringen via SEUS kom bara till typ 20%, och nu får jag bara varningstriangeln/får bara upp Sony Ericsson-logon...

7. Flawz

Flawz Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

På ett och annat vänster ska jag få min telefon tillbaka till sitt normala stadie, och förhoppningsvis t.o.m uppdatera till 2.1. Återkommer i tråden om jag lyckas, väntar på att en fil ska laddas ner.

8. OneUp

OneUp Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag väntar spänt kan jag säga.

9. Flawz

Flawz Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Inte lyckats med något ännu. Kör fortfarande R1FA016. Ska testa uppdatera OTA :P

Brickad över OTA... jösses.

Last edited: Nov 1, 2010
  10. Flawz

Flawz Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Så... Om någon har några liknande problem så löste jag det genom att använda en helt annan dator. Uppdaterar just nu till 2.1.

11. McKan

McKan Kid Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Z3 Compact
    Jag hade samma problem, uppdateringen misslyckades vid ca 98% sen så fick man den fina triangeln. Försökte uppdatera flera gånger både via PCC och SEUS, installerade till och med SEUS. Det funkade inte..

Efter tittat runt lite på nätet så föreslog några att ta bort databasen för SEUS, och det fungerade till slut.

Blev lite irriterad men det har lagt sig idag ;)

12. Hoggeman

MINA ENHETER

Tfn..dj..in på service idag..blev "knäpp" efter 2.1. Fick för sig att stänga av sig lite som den ville..få se vad vi får i retur.

13. DazUki

DazUki Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Börjar fan bli skogstokig på det här. Har samma problem som du(eller som du hade) och jag har försökt med detta så många gånger och det funkar inte. Har testat SEUS, PCC, Rensat SEUS databas några gånger, testat göra om telefonen på en polares dator(det löste sig för TS tydligen). Har försökt med allt t.o.m. att försöka unbranda den med en annan flashfil men inget går!! Alla verkar kunna lösa sina problem på sina x10or, men för mig ska fan vara jävelskap för :(
    Ingen som har en annan lösning eller? Det sista jag vill göra är att gå ner till Telenor butiken och skicka in den på lagning.

Last edited: Nov 2, 2010
  14. Flawz

Flawz Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Gör som jag att du testar en helt ny dator som aldrig installerat flash drivrutiner som SEUS kräver. Gjorde susen för alla mina typer av problem.

15. Henke525

Henke525 Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Telefon 2:
    Iphone 6S
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    iPad
    Har även jag en X10 som är helt brickad efter försök till att uppdatera till 2.1. Får ej varningstriangeln längre, bara svart skärm som flimmrar till lite då o då!

Så jag är lite nyfiken på vad XIOFUB unbrick är för något?

Är lite desperat här! Måste ha en fungerande lur!

Jag har pratat med supporten 2 ggr, o dom säger lämna in.....

Mvh Henke

16. Flawz

Flawz Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Första gången när jag försökte uppdatera till 2.1 misslyckades jag. Andra gången försökte jag igen och installationen lyckades. Där emot hade jag en flimrande skärm.

Som sagt, testa ny dator eller XIOFUB. Det XIOFUB gör är att den flashar om till originella 1.0 av 1.6, om man kan formulera det på sådant sätt.

Den flashar dock till Generic Global. Jag gjorde en snabb flash genom att roota telefonen och ändra default filen till Nordic Generic. Därefter uppdatera som vanligt via ny dator till 2.1