Den officiella Skärmdumpstråden

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av goa200, 9 nov 2010.

  1. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    För att underlätta postandet av screenshots och även diskussionen kring den så postar jag de enkla "regler" vi har för screenshots:

    • Skärmdumpstråden
      • Ett stycke screenshot
      • Lista, eller länk till en lista, på widgets, appar, iconpacks och wallpaper som syns på screenshot
      • Hålla ett öga på diskussionstråden utifall någon har några frågor kring din screenshot
      • Inga frågor om skärmdumparna i skärmdumpstråden utan ta det i diskussionstråden

    Ni kanske undrar varför vi har dessa "regler" det beror på att vi vill hålla skärmdumpstråden "clean" med alla härliga screenshots. Vi vet även av erfarenhet att det kan bli många frågor som ibland kan ta upp en hel sida eller två.

    Om man har frågor kring skärmdumpar tas det upp via pm eller i diskussionstråden. Börja med att första ställa din fråga i diskussionstråden och får du inget svar testa då med ett pm.






     
    Last edited: 9 nov 2010
  2. Slajk

    Slajk Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    2 018
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Bra med en gemensam tråd med länkar till dom olika.
     
  3. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Detta är krångligt och inte särskilt gynnande för aktiviteten i de båda trådarna skulle jag tro. Det är redan tillräckligt krångligt att hitta till screenshotavdelningen på forumet, själv hade jag varit medlem länge och väl innan jag fick nys om den.

    Den mest aktiva screenshot-tråden är ju den på Galaxy S-forumet, antaligen på grund av att den inte är nergrävd bland massa forumkategorier och präglad av detta fasciststyre. ;) Man kanske får ta och börja använda den istället. :)
     
    Last edited: 10 nov 2010
  4. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Fast iom detta kanske folk kan lära sig att inte ställa frågor/tjöta om annat i screenshot-tråden.
     
  5. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Skulle fortfarande påstå att det viktigaste är att trådarna används överhuvudtaget. :P
     
  6. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Om du har synpunkter på hur det kan förbättras ytterligare så är du varmt välkommen att ta dessa här eller via pm. Personligen ser jag hellre kvalité än kvantitet.
    Och ja jag håller på de få regler vi har i skärmdumpstråden hårt pga av annars blir det 1 skärmdump sen 10 följdfrågor.
    Just nu har vi en hel tråd med massa underbara skärmdumpar som visar vilka otroligt kreativa medlemmar vi har här på forumet
     
  7. hckling

    hckling Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste säga att det inte verkar som det här systemet funkar alls...
     
  8. beyorn

    beyorn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    2 225
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Hur då tänker du? De flesta håller sig i rätt tråd och det är bara ibland någon lyckas posta i fel tråd.
     
  9. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jo men problemet är att i vilket fall jag aldrig kommer ihåg att kolla i den andra tråden efter kommentarer eller frågor. Det är helt enkelt för många steg. Eftersom de är uppdelade till två trådar kommer ju oftast inte frågorna/kommentarerna direkt. Om du väntar en dag med att titta får du backtracka i diskussionstråden för att eventuellt hitta någon som säger nåt om din telefon. Eller tvärtom. Du får fråga något och hoppas att nästa person letar efter dina frågor.

    Jag har MASSIVT dragit ner på att visa hur min telefon ser ut och titta efter andra konfigurationer. Det är för meckigt helt enkelt.

    Det var bättre förr :)