Fungerade med lite handpåläggning, när den försökte flytta över superuser.apk så fanns det inte nog med plats, det gick däremot utmärkt att installera den manuellt. När jag körde superuser sa den att det fanns en ny su binär att hämta så den hämtade jag också. Testade teminal emulator och nu fick jag upp bekräftelsedialogen när jag skrev su, tjoho!
Fortsatte att skriva
Det gick bra men
Funkade inte.
Jag försökte ta en backup på aktull recovery innan men det gick inte, antar att det är kört nu när jag startade om med Home+Power? Kom in i recoverymeny i alla fall och gjorde en nandroidbackup, kopierade sedan allt på SD-kortet till datorn och nu är jag inne i recoverymenyn med floyo-1.1.9-zipen kopierad till SD-kortet.
Nu ska man visst köra Wipe data/factory reset.
Ska jag wipea allt annat också i den menyn?
För Modaco ROM skulle man partitionera om SD-kortet, är det något jag ska bry mig om för Floyo?
Väntar här på svar innan jag går vidare...
(Läste vidare här http://www.villainrom.co.uk/vBwiki/index.php?title=Installing_Custom_ROMs där det står att jag ska wipea det mesta, hej och hå...)
Försökte wipea SD:ext partition men det gick inte så bra:
Antar att det är nödvändigt att göra det så nu ska jag se om jag kan installera adb också...
Last edited: Nov 22, 2010