Lågt ljud i bakre högtalaren

Discussion in 'Desire HD' started by ergoforcen, Nov 30, 2010.

1. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter att flera ggr ha kontaktat HTC ang problemet med lågt ljud i bakre högtalaren ,har nu HTC kommit fram till ett defenetivt svar.(Jag har vid flera tillfällen fått svaret att det inget fel finns,men denna gång har dom fått tid att ordentligt kolla upp frågan)
    Detta är svaret

Hej xxxxx,

jo det är nämligen såhär att jag talade med en kollega och den informationen som jag fått är att htc inte kommer göra något åt volymen på en desire hd.

Logga in på vår webbplats ContactUs med hjälp av din e-postadress och ärendenumret xxxxxxxxxxxxxxxx om du vill svara på det här meddelandet eller ställa andra frågor.

Med vänlig hälsning,

Semira

HTC

Tankar om problemet på xda-developers
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=9119804

Tråkigt nog visar det i min åsikt att HTC är helt ointresserad i sina kunders problem,och efter att ha läst många recensioner och inlägg på bloggar har jag förstått att detta är ingalunda bara mitt ex utan gäller ett stort antal telefoner . Tydligen finns det också många väl fungerande ,så ni som har en med bra ljud behöver ej skriva att er fungerar så det är inget fel på ljudet i DHD,det är bara ett hån mot oss som fått ex med dåligt fungerande bakre högtalare.

2. Pasulj

Pasulj Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag undrar hur dom kunde placera en så dålig högtalare där bak, min mors X8 ger ifrån sig 10 gånger bättre ljud (som är nästan lite väll högt..)

3. ergoforcen

MINA ENHETER

För mig är det ett mysterium,när det i övrigt är en så bra telefon, Senaste upptäkten är att knappen vid samtal ,som säger "högtalare på" inte betyder att ljudet stängs av ,utan är en högtalartelefon. Ha vilken lyx
    Jag ger upp ,jag har idag reklamerat min telefon ,jag vill inte ha en annans utbytestelefon ,jag vill inte vänta i veckor på anovo utan lur för att få tillbaka min utan åtgärd .Jag kräver pengarna tillbaka. Sen får jag köpa en telefon med bättre kvallitet än HTC ,ja menar den kostade ändå nästan 6000 så det minsta är väl att högtalaren har ljud

4. Silverstream

Silverstream Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Såg du det som nämndes i tråden som du länkade om att toggla dolby? Jag har inga problem med volymen på min DHD, men detta är min första smartphone så jag har inget att jämföra med.

5. Moonshine Fox

Moonshine Fox Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är inget fel på min högtalare, rent volymmässigt. Ljudet är dock riktat bakåt, vilket gör att man får en bättre ljudupplevelse om man har telefonen liggande på ett bord eller kupar handen om ryggen på den.

6. Automan

Automan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är rätt så starkt ljud på högtalaren som sitter på baksidan tycker jag på min, lite ljust men tillräckligt högt ljud. Det är högtalaren framåt som inte låter lika högt, men kombinerat så låter de hyfsat tillsammans men dock lite väl ljust ljud... Men slänger man på sig ett par bra hörlurar så är ljudkvaliteten enormt hög och ganska fantastiskt enligt mitt tycke.

Men till huvudproblemet i denna tråd, tyckte du högtalaren på baksidan har onormalt låg volym så måste det vara fel på den enheten, för det är den mest högljudda högtalaren på telefonen och den kan låta lite väl högt ibland.
    Eftersom ljudet är lite åt ljusa hållet så kan det bli lätt störande tycker jag, men finner man en riktigt bra låt med 320kbps så kan det låta riktigt bra... högtalarna har jag märkt är väldigt känsliga för vilken kvalitet det är på musiken, låter inget vidare på normala 196... men gå upp till 320 så presterar de riktigt bra på min lur iallafall.

Htc lär ju knappast kunna pressa dessa högtalare mer, för då blir det säkert lite svagt missljud, kvalitet framför kvantitet liksom ;) Nä, men jag har haft mobiler som har haft högre ljud än denna, men denna duger för mig för det är mer lagom volym generallt på den och kvaliteten på högtalarna är riktigt bra om man använder dem rätt så märker man deras högre detaljrikedom osv, men klart man kan klaga på ljudet om man vill ha högt ljud som i sgs eller nokia osv, men å andra sidan får man då mycket sämre detaljrikedom i ljudet och det låter lite burkigt vad jag upplevt. Så man kör på det spåret man känner mest för ;)

7. Silverstream

Silverstream Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, 128 kbps spricker upp i diskanten nåt för jävligt...

Kunde inte låta bli. :)

8. SweKen

SweKen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

9. ergoforcen

MINA ENHETER

När det gäller att lyssna på musik eller se en film ser jag natuligtvis till att ha ett par lurar med mig och då är ljudet jättebra.
    Jag väntar mig ej att kunna höra musik på yttre högtalarna,
    Däremot vill jag att högtalartelefonen ska funka utan att man behöver lägga luren mot örat ,dessutom råkar jag på 30 sec snuttar webb-tv när jag läser aftonbladet och ibland vill jag se senaste väderrapporten på svt-play eller ett U-tube klipp.
    Då vill jag inte först lyssna mot örat och sen spela om och titta på bilden .
    Natuligvis har jag provat alla förslag om ,max på radion ,dolby,osv laddat volymkontrollappar och maxat allt .Och alltid ha kupad hand för att få fram max ljud.
    Det konstiga är att vissa spel lyckas få fram jättestarkt ljud och på egna inspelade videofilmer låter det bra. Men något är fel i kombinationen eller när det ska vara den ena eller andra av främre eller bakre högtalaren,.
    Detta har övertygat mig om att det är inte ett hårdvarufel utan något ett fix lätt kan ordna

Jag har läst om några som försöker ordna en bosterapp till högtalarna. Jag är dock lite tveksam jag har nämligen också läst om sådana som ökat volymen och då fått betydligt sämre ljud och även spruckna högtalare

En fix så dom inte slår ut varandra är vad jag efterlyser

Last edited: Dec 1, 2010
  10. Automan

Automan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag läste för inte så länge sen om en eventuell fix att få den att låta högre. Det verkar funka bra och så men man förstör helt srs och dolbyläget tror jag det var, därför var det inget jag alls hade lust att testa eftersom jag inte upplever mitt ljud speciellt lågt utan mer ganska normalt, och jag vill ha min dolby och srs läge kvar.

Men vill du prova det och kan avstå från dolby och srs så head over till xda developers så ska du lätt hitta lösningen där under desire hd och development tror jag det var. Hinner jag gör jag en edit och slänger in länken sen.

11. ergoforcen

MINA ENHETER

Har också läst om den ,men som dej säger jag "rör inte min Dolby" .Faktum är att med ett par högklassiga lurar låter det mkt bra med dolby på,så för mig måste det vara en annan lösning

12. inact_0050

inact_0050 Guest

Kan inte någon händig som inte bryr sig om garantin bara öppna upp telefonen och byta ut högtalaren?

13. Zeven

Zeven Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Som jag har läst det kan det vara en liten bugg för vissa. Att de kan behöva höja mediavolymen(d.v.s. den du höjer och sänker när du lyssnar på musik/radio) till max innan man stänger ner det. Men det som har hjälpt för de flesta är ju att ändra fram och tillbaka i ljudeffekter(välja "ingen" ljudeffekt och sen tillbaka till SRS eller dolby). Alltså, man behöver inte välja bort dolby. Sen om det hjälper för alla är dock oklart.

Jag tycker att ringvolymen funkar. Men däremot så är volymen från YouTube och Webb-TV så låg att man knappt kan höra den om man inte trycker högtalaren mot örat, men där är inte DHD ensam iaf. Så där är det nog ett "mjukvarufel".

14. Kardanmannen

Kardanmannen Teen Droid Medlem

Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Android Beta Program 7.0
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10
    Har extremt dåligt ljud i min oxå, både på sms, inkommande samtal, media osv osv. Hade en hero förut och då sket man juh nästan ner sig varje gång det kom ett sms om man hade på högsta.

15. joggeboy

joggeboy Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Var med om något konstigt i dag? Jag har haft kalas bra ljud i bakre högtalaren men idag så helt plötsligt så ringde det skit lågt. Efter samtalet så ringde det igen och då var det som det skulle. Alla inställningar var på max. Låter som ett mjukvaru problem.

16. Moonshine Fox

MINA ENHETER

SÅ illa är definitivt inte min DHD. Om jag lägger telefonen på skrivbordet, eller håller den i handen, ÄVEN utan att kupa handen, så hör jag gott och väl det jag behöver i ett relativt tyst rum. Du hör det nog inte om du står ute på gatan med bilar som drar förbi, men den är definitivt inte så illa att man behöver hålla den mot örat. Gjorde jag det med full volym så skulle jag få hörselskador.

Kan detta vara ett fel som bara drabbar VISSA lurar och det är därför vi har så olika åsikter om högtalarens vara och eller inte vara?

17. Zeven

Zeven Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick lov att testa en gång till efter att jag läst detta. Bara för att jag trodde att jag själv överdrev. Men nej, jag sitter just nu i ett rum med två datorer igång och min kompis sitter och lyssnar på musik med hörlurar. Drog på Våra vänners liv i SVTPlay och la den på bordet mitt framför mig. Fick verkligen koncentrera mig för att höra 75% av vad som sas... :s

18. Moonshine Fox

MINA ENHETER

:( Det låter inte alls kul. Dock har jag samma bekymmer med att ljudet distar på lågkvalitativt ljud om man har media volume på max.

19. Thunderstruck

Thunderstruck Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej jag har okså problem med min dhd ljudet på bakhögtalaren är för lågt :( ..har ni funderat på att skicka in era dhd för lagning lr så och gäller garantin för såna här typen av fel ?

Ps : det verkar ju att många har problem med den bakre högtalare här ..tycker det är underligt att inte htc har gjort något åt det...pröjsar man nästan 6000kr för en telefon så förväntar man sig att allt ska fungera bra..

20. ergoforcen

MINA ENHETER

Precis så är min också ,men så sätter man på "angry birds". Då låter bakre högtalaren så att grannarna knackar i väggen .Max 35% volume kan man ha på då .
    Detta tyder jag som att det inte är högtalarens fel att det är lågt på vissa media .Det måste vara ett mjukvaruproblem som kan åtgärdas med en fix och inte en ny högtalare för ,den kan låta högt om den bara får rätt instruktioner

Ang skicka den på reperationer ,så kan anovo bara laga om det är hårdvaru relaterat .För att fixa mjukvaran krävs en fix från HTC !!!
    Detta betyder att troligen byter anovo högtalaren (i bästa fall) och du får tillbaka den med samma fel efterssom det är mjukvaran . Nästa gång du går till anovo får du en begangnad utbytestelefon med gud vet vilka fel och repor . Min är perfekt förutom högtalaren ,jag vågar inte en utbytestelefon .En ny oandvänd ok .Jag försöker nu att få min reklamerad och få pengarna eller en oandvänd ,men anovo på reparation ----...Nej tack