Det är rätt så starkt ljud på högtalaren som sitter på baksidan tycker jag på min, lite ljust men tillräckligt högt ljud. Det är högtalaren framåt som inte låter lika högt, men kombinerat så låter de hyfsat tillsammans men dock lite väl ljust ljud... Men slänger man på sig ett par bra hörlurar så är ljudkvaliteten enormt hög och ganska fantastiskt enligt mitt tycke.
Men till huvudproblemet i denna tråd, tyckte du högtalaren på baksidan har onormalt låg volym så måste det vara fel på den enheten, för det är den mest högljudda högtalaren på telefonen och den kan låta lite väl högt ibland.
Eftersom ljudet är lite åt ljusa hållet så kan det bli lätt störande tycker jag, men finner man en riktigt bra låt med 320kbps så kan det låta riktigt bra... högtalarna har jag märkt är väldigt känsliga för vilken kvalitet det är på musiken, låter inget vidare på normala 196... men gå upp till 320 så presterar de riktigt bra på min lur iallafall.
Htc lär ju knappast kunna pressa dessa högtalare mer, för då blir det säkert lite svagt missljud, kvalitet framför kvantitet liksom

Nä, men jag har haft mobiler som har haft högre ljud än denna, men denna duger för mig för det är mer lagom volym generallt på den och kvaliteten på högtalarna är riktigt bra om man använder dem rätt så märker man deras högre detaljrikedom osv, men klart man kan klaga på ljudet om man vill ha högt ljud som i sgs eller nokia osv, men å andra sidan får man då mycket sämre detaljrikedom i ljudet och det låter lite burkigt vad jag upplevt. Så man kör på det spåret man känner mest för

Click to expand...