skriva sms, testa swype funktionen också 
personligen föredrar jag att gå in i inställningar och se till att man får starkaste vibrationen när man trycker på knappar för "känna" att man trycker på något.
smaksak som sagt där.
man kan gå in på ljudfilerna och lyssna på ljudet om man vill, för att se hur högtalarna presterar.
starta upp kameran, ställa in på HD 720p och spela in lite granna sedan spela upp för att se filmen (där vann SGS mitt hjärta över DHD)
testa även stillbilder i vanliga kamera läget.
nu vet jag inte hur prestandan är på 2.1 mot 2.2 i SGS angående film inspelning men den fungerar ypperligt bra i senaste versionen 
hann inte pröva på det så mycket när jag hade 2.1.
sätt båda skärmarna på max ljusstyrka, mellan och lägsta (kul grej
) för se skärmen i olika konstraster, kan med fördel prövas på angry birds de brukar ha installerat.
innan du prövar dom testa att starta om telefonen.
det gjorde stor skillnad för min del när jag provade de båda.
så kort och gått:
sms/skriva funktionen, kamera, ljudet, displayen i form av ljusstyrka och någon applikation de har vore inte helt fel 
jag testade även hur det kändes att zooma in och ut på bilderna, när man nyper bilderna om du förstår.
i 2.2 har SGS är samma vy från ovan när man nyper en sida på DHD, så man kan hoppa och ändra om sidorna hur de ska ligga.
2.2:
* Adobe Flash Player 10.1 compatibility
* New Android Market with auto-updating
* Speed improvements
* Pinch-to-zoom homescreen flyover
* Improved default keyboard
* Quick links to "GPS" and "Auto rotation" toggles on notification bar added
* Slightly different graphics and transitions with app drawer and default icon dock
* Colored icons in settings
* GPS Fix
* Colored settings icons
* Media Hub
* Darker menu theme, navy blue color
* Better Exchange support
* Video records in MP4 format
* New Search widget
* New Gmail application
hot spot funktionen har SGS redan, och DLNA/streaming till PC/TV
Last edited: Dec 11, 2010