Batteriindikation helt fel

Discussion in 'Allmänt' started by Ekofasc, Dec 9, 2010.

1. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

På sistone har mitt batteri betett sig underligt. När nivån väl nått ner till 50 % försvinner resten ruskigt fort, ofta från 50 direkt till 30 eller 20 och sedan direkt till 5. Men sedan är telefonen i liv i timtal trots aktivt bruk, dvs batterit når inte 5 % så tidigt som telefonen påstår.

Detta kvarstår trots flashning av ny rom & trots kalibrering av batteri genom borttagande av data/system/batterystats.bin.

Finns det något mjukvarufel som kan kvarstå i detta skede? Jag gissar att nästa steg är att beställa ett nytt batteri.

2. henca

henca Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade nästan precis samma problem med min G1 som jag haft i knappt 2 år. Det hjälpte att skaffa nytt batteri. Dock så höll inte batteriet i timtal när nivån sjunkit. Det hände till och med flera gånger att telefonen plötsligt stängde av sig när den sade att 10% batteri fanns kvar. Sedan när telefonen startades om hade den bara 1% och stängde av sig igen.

m v h Henrik

Ekofasc likes this.
  3. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör med nytt batteri nu. Lite förändrat men fortfarande märkligt beteende. Nu indikerar det att det töms väldigt fort redan från början i stället för först från ca 50 %. Sen håller det sig vid liv länge ändå.

Tappat 70 % batteristyrka på 3 timmar.
    Batterihistorik, användning:
    Kör 34 %
    Skärm på 18,5 %
    Telefon på 1,2 %
    Bluetooth på 56,7 %
    o_O