Jag ger som titlen säger 500 kr till den som kan lösa min usb brickade Desire.
Lätta pengar för den som vet vad de gör?
Info för att "skräma bort" er.
Vad som hänt:
Efter att ha gjort en nandroid backup i recovery startar jag om systemet för att se att varken SIM eller SD kortet fungerar. Inser sedermera att även USB koplingen är ganska körd (Osäker på just hur körd då det verkar som VISSA ADB kommand går fram, fastboot boot oem exempelvis fungerade, Andra verkar inte göra det och datorn når inte telefonen.
SÅ, innan ni slänger er ner och skriver hur lätt det är att fixa:
Jag har redan testat följande:
http://android.modaco.com/content/h...com/309939/usb-brick-rickrolled-b0rked-fixed/
Detta borde vara den naturliga lösningen MEN komandot:
fastboot oem enableqxdm 0
aktiverar ej SD kortet som denna guide nu påstår, får respons och det står .. OK! i CMD efter att ha skrivit in det men ja, SD kortet är lika frånkoplat som innan.
- ALTSÅ, lösningar med att flasha något från SD kortet = Gone.
Andra grejen jag testat:
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=6783909&postcount=4
Denna guide förutsätter iofs även att jag lägger filer på SD kortet med samma metod och för över de till /Data men jag kom på efter att ha luskat runt att jag kunde dra ner filerna direkt igenom terminal emulator med Wget
Problemet i detta fallet är iom att jag kör en costom rom (oxygen 1.0) så har jag inte något software number. Alltså fungerar ej mtd0.img, jag har testat.
Min CID är för övrigt HTC_Y13 om detta skulle hjälpa någon.
Jag testade även en mix mellan dessa då en snäll själ på XDA extraherade just scriptfilen från metod 1 zipen och jag använde mej av /data/flash_image misc /data/mtd0.img från metod 2 för att försöka använda mej av det. Det resulterade i att det tog längre tid att starta om telen men väl omstartad så crashar huvudprocessen i android och den hamnar i en endless reboot där samma sak händer om och om igen tills man tar ut batteriet ett tag.
Tredje grejen jag testat:
Har även testat att köra över allt med oficiella RUU filer men de hittar inte telefonen.
Så, Any takers? 500 kr skickas över via paypal, konto eller brev, vad ni än önskar. Jag är JÄVLIGT trött på detta och vill verkligen att det ska vara fixat.
/Sajhe.
Last edited: Dec 14, 2010