Skärmen låser sig

Diskussion i 'Blade' startad av Dinkan, 17 dec 2010.

1. Dinkan

Dinkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu börjar jag tröttna. Några gånger varje dag så låser sig min skärm helt. Den tänds och jag ser lockscreen om jag trycker på power knappen. det vibrerar även om jag trycker på knapparna. Men skärmen reagerar inte på något. Ibland händer det även när jag är i något program att skärmen låser sig.

Det enda som fungerar är at tta ur batteriet och sätta i det igen.

Först trodde jag det var romen som strulade men har provat några olika med samma resultat. I början brydde jag mig inte så mycket. Men nu börjar det bli oerhört irreterande.

Någon mer som upplever samma problem eller vet varför?

2. Ctrl

Ctrl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Installerat någon App eller nått som kanske tar fokusen?

3. bagatov

bagatov Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har en UK San Fransisco och upplever det där problemet bara på 2.2 romar, och inte hela tiden. Jag har försökt ta reda på varför det sker men inte kommit så långt ännu. Felet verkar iaf vara att själva digitizern lägger av när telefonen går in i sleep. Jag börjar misstänka kanske överhettning, då det hände 6 gånger förrgår under loppet av sex timmar när jag hade telefonen innerfickan på min kavaj.

Igår var jag noggrann att alltid ha telefonen framme, eller bara i fickan när jag var ute och det var kallt och fick ingen låsning. Självklart kanske det bara var en tillfällighet, har för mig att på andra 2.2 roms förut så fick jag en lock-up lite titt som tätt - har dock aldrig upplevt problemet med 2.1 versioner.

Många verkar ha problem med digitizern och iaf 2.2 roms, men än så länge verkar ingen ha kommit exakt varför det sker. Jag har inte sett någon koppling mellan olika installerade appar iaf - en kill på modaco sa att han testade med stock-grejer bara och ändå fick låsningar.

4. Lingan

Lingan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bumpar denna, för att se om det är någon fler som har samma problem.
    Jag har ZTE Blade från Telia med MoDoCos 3:e alpha 2.2 rom.
    Min har börjat låst sig väldigt ofta. Kan det ha något att göra med Widget locker? Om jag inte minns fel så började det felet uppkomma efter att jag installerat det.

5. bagatov

bagatov Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har haft problem både med och utan widgetlocker. Men, har du testat att köra med stock 2.1, får du också låsningar även då? Jag får dem bara med de olika 2.2 versionerna.

6. Lingan

Lingan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, jag har testat att köra med 2.1 och då hade jag inga problem. Det gäller bara 2.2 romarna. Lite tråkigt.
    Jag älskar hur snabb min 2.2 rom är, allt flyter på så underbart, det enda problemet är just detta. Men man får väl tvingas leva med det.

7. exec

exec Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Den japanska/kinesiska Bladen med 2.2 börjar ju säljas imorgon så det är troligtvis inte långt kvar tills vi kan se en FroYo-rom utan screen-freeze. :)

8. bagatov

bagatov Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Exakt, vi får hoppas på det!

9. Morta

Morta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja! Jag har typ samma problem. Fick hem min o tjejens blade idag. Hennes är orginal comviq men min tog jag o installerade clockwork o först modaco's prebaked 2.1a... Så fort skärmen gick i viloläge slutade den fungera. Ut med batteriet... lite tröttsamt, bytte rom till kallt_kaffe's ff rom, precis samma problem. Alltså detta händer hela tiden på min blade så fort skärmen släcker sig...

Hoppas att nån kan svaret på mitt problem. Installerar vilken rom som helst, bara det löser mitt problem!

lite OT också: Min telefon funkar 3gn på, men jag får inte igång wifi... Frugans är tvärtom... Varför?

10. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har också problem med att sonens blade ibland hänger sig på lockscreen när man aktiverar telefonen. Kör originalrom på en teliaköpt lur med Halebop.

11. awwe

awwe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

samma problem med 2.2 Japanese Jellyfish.

Aldrig haft problemet med 2.1

Det verkar vara att digitizer:n aldrig väcks upp igen.

12. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ger upp. Har avinstallerat appar och gjort en återställning. Men det hjälper inte. Skärmen fryser hela tiden. Verkar som om det släpper om man vrider/trycker på baksidan. Alltså ngt hårdvarurelaterat. Blir en tur till teliabutiken imorgon. Suck.

13. blodapelsin

blodapelsin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har precis samma problem som ni andra, mycket frustrerande. Jag är ju egentligen mycket nöjd med luren så länge som den funkar.

Ska se om jag kan få en ny eller vad de säger på telia.

14. hf81

hf81 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det någon lösning på detta problem? Jag övertalade tjejen att köpa en Blade, men den hänger sig väldigt ofta. Är det bara att lämna tillbaka telefonen som gäller?

15. peoltojo

peoltojo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också problem med skärmen, ibland händer ingenting och ibland kan jag trycka på ett ställe men den reagerar på ett helt annat ställe på skärmen. Original 2.1, har bara haft den en vecka och lämnat in den till Telia nu. :(

16. Ood

Ood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

har samma problem med skärmen även jag (ibland händer ingenting och ibland reagerar den på ett helt annat ställe än jag trycker).
    lustigt nog kommer det och går.
    ibland funkar det med att bara släcka ner skärmen och tända den igen, ibland med att läsa en trollformel och vrida/trycka på olika magiska punker på telefonen.
    ett tag var det så illa att jag trodde att det bara var återvinningen som gällde, den registrerade ingen beröring över huvud taget. det var på kvällen, tänkte att jaja, i morgon får jag väl ta fram skruvmejseln och prova om jag kan fixa den med de tips jag läst på modaco:
    http://android.modaco.com/content-page/319119/issue-with-the-touch-screen/page/20/#entry1604039
    (nån som lyckade fixa sin med att öppna upp telefonen och mecka med/löda fast flatkabeln till skärmen)
    otroligt nog funkade den helt klanderfritt nästa morgon när jag vaknade utan att något hade hänt förutom att den hade legat orörd över natten O.o
    det kanske var blotta skrämseln att bli öppnad och dissikerad som gjorde att den skärpte till sig :P
    ..har funkat nästan perfekt sen dess, ta i trä. vore dock intressant om någon med samma problem testade modaco metoden och rapporterade tillbaks hit.