IM / Chatt

Diskussion i 'Applikationer' startad av Victor, 28 oktober 2009.

1. Victor

Victor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I Cyanogen's rom så ingår appen "IM" eller "Chatt" som verkar vara just en IM client för AIM, Windows Live och Yahoo! Messenger.
    När jag ska logga in på mitt Windows Live konto så får jag meddelandet:
    "Det gick inte att logga in till tjänsten MSN. Försök igen senare. (Information: Det går tyvärr inte att läsa telefonnumret från ditt SIM-kort. Kontakta din operatör.)"

Är inte applikationen det jag tror den är eller går det att chatta på msn med hygglig app?
    Innebär det att den här applikationen är avsedd för att utnyttja abonnemangstillval med msn som t.ex. Tre erbjuder och inte bara utnyttja 3g nätet?

2. Droid110

Droid110 Guest

HI MSN ska ju tydligen vara bra, tur att man knappt använder skitprotokollet :)..

3. Victor

Victor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo jag har använt mig av HI MSN, IM+, Meebo och Ebuddy var av Ebuddy har presterat bäst i min mening, men jag är inte helt nöjd med lösningen jag tycker att det borde finnas efterfrågan nog att få en officiell app till android för de större chattprotokollen.

4. Droid110

Droid110 Guest

Hmm surt.. Förövrigt så kör jag Gtalk för jabber och det funkar hur bra som helst.. :)

5. kenkarniff

kenkarniff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ebuddy är verkligen bäst bland de som existerar! och gtalk såklart, fast det är ju inte lika många som kör det

6. ralleballe

ralleballe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag får inte IM att fungera över 3g, men över wlan funkar det kanon. Verkligen ett bra program för att chatta via msn. Någon som har nåt litet bra tips hur man får det att funka via 3g också? Det funkar om jag loggar in via wlan och sedan stänger av wlan och hoppar över till 3g med programmet igång. Så det är själva inloggningen som måste göras via wlan. Om jag provar via 3g står det "Sorry, the phone number cannot be read from SIM card. Please contact your operator for help.".

7. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har tre som operatör och för mig fungerar meboo perfekt (även över 3g, inte märkt några bekymmer), använder i ärlighetens namn mest gtalk.
    I android 2.0 kan tredjeparts appar skapa tjänster som synkar med andra protokoll så att alla sätt att kontaka en person vävs in i den kontakten.
    (tror det skulle funka ungefär så iaf)

Tills vidare får man köra med någon chatklient.
    QR kod till Meebo
    QR Kod till Ebuddy!

8. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Tycker meebo funkar perfekt för mig med. Dock en aningens konstigt att det inte finns bättre klienter än nuvarande utbud.

9. frans

frans Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej själv kör ja med Ebuddy men ja saknar en funktion att kunna spara det man har skrivit så man kan se det nästa gång man pratar med personen för ibland glömmer man vad man har sagt innan. Är det någon som vet något msn program som sparar meddelande historiken hade ja varit glad att få redan på ett sådant msn program

10. ralleballe

ralleballe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag menade programmet IM som förljer med i Cyanogen Romen, någon som har en lösning?