Har lyckats med det omöjliga tror jag.
det började med att telefonen lydde väldigt dåligt när man rörde vid skärmen.
Tänkte att det berode på romen docs JPY. flashade om en gammal JPA rom som jag hade liggandes på telefonen men med samma resultat.
Dvs skärmen lydde inte alls och tryckte av sig själv ibland på helt random ställen.
helt plötsligt råkade jag eller telefonen öppna webb läsaren och då såg jag till min fasa att skärmen var knäckt.
Det synns tydligt vid vit bakrund att den är knäckt. Inte glaset uten lagret under glaset. troligen tuchdelen digilizer eller vad det nu heter.
det konstiga är att det inte syns alls annars bara syns vit bakrund.
Jag har förstått att skärmen och digilazer är en och samma del på denna telefon. Men jag undrar hur fan den kan ha gått sönder???? Är alltid försiktig med telefonen och har den alltid i skin fodral och lägger den alltid med skärmen inåt i fickan. Har inte slagit emot den vad jag vet heller.
Skumt är det i alla fall.
Så vad nu göra? Lär ju inte gå på någon garanti.
Har ju drulle på hemförsäkringen så den kanske man skulle använda. Men det lär ju ta flera veckor att få den lagad.
funderar på att byta skärmen själv, har ju bytt på en nokia för ett år sedan och det gick ju bra.
Vilket går snabbast?
Beställa en ny display från ebay och byta själv?
Eller skicka in och ta det på försäkringen?
Och vilken rom ska man lägga in för att få den helt orginal om man nu ska skicka in den?
-
- Filstorlek:
- 20,7 KB
- Visningar:
- 362
Last edited: 8 januari 2011