SMS indikering -> Krångel

Diskussion i 'Desire HD' startad av Defcon, 18 jan 2011.

1. Defcon

Defcon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min DHD i snart två månader och har stött på lite buggar, dock inte en som är så irriterande som denna. Till och att börja med har jag placerat Meddelande ikonen i "skrivbordet" (första skärmen). Allt har fungerat fram till för ett par dagar sedan då jag märkte att även om jag läser ett nytt meddelande, kvarstår meddelande ikonen uppe till vänster (som annars indikerar att ett nytt meddelande inkommit). För att få bort indikeringen är jag tvungen att dra ned aktivitetsfältet(?) och sedan trycka på "Rensa" så försvinner indikeringen.

Något som gjort mig ännu mer frestad över att hitta en lösning är när jag fick ett nytt meddelande igår kväll vid 19-tiden (det enda meddelandet på resten av kvällen). Detta meddelande indikerades inte av något skäl, trots att jag flera gånger använde min DHD senare samma kväll :mad:

Dagen därpå, fick jag ett nytt SMS på morgonen som indikerades, när jag väl valde att visa meddelandet, märkte jag det mottagna meddelandet som mobilen inte visade att jag fick igår kväll. :ehm:

Det känns som om denna bugg bara blir värre. Är det någon annan som upplever detta?o_O

PS: Formuleringen kanske blev lite konstig men fråga om det är något som jag varit otydlig med;)

2. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Japp det är som du skriver en bugg, den kom med den senaste OTA uppdateringen (som nu är indragen på grund av allt krångel).

Det tas också upp lite i denna tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=31426

Det som löser problemet, har jag läst på vissa ställen är att du använder Bakåt-knappen istället för Hem-knappen när du går ur SMS-appen.

Fast det enklaste och smidigaste är att ladda ner Handcent SMS från Market, eller Go SMS. Två sms appar som är bättre än den i original.

3. Defcon

Defcon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Thx, var skönt att höra :)

4. ELFHOUSE

ELFHOUSE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tackar jätte mycket för denna tråden .... har varit väldigt frustrerad över att det inte har funkat innan... (skällde på min dotter för att hon inte hade sms:at och så när jag gick in i meddelade programmet så log det där oläst!!!.... så nu vart det att be om förlåtelse till dottern...*s*)