Handsfree och fjärrkontroll problem

Discussion in 'Hero' started by D-Droid, Nov 18, 2009.

1. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej hå!

Min fjärrkontroll till handsfreen verkar ha slutat fungera och jag misstänker att det beror på att den är glapp på något sätt.

Det lite konstiga är att det fungerar utmärkt att lyssna på musik och det fungerar även att lyssna på ett samtal. Det går dock inte att svara/byta låt/starta stoppa musik med fjärrkontrollen. Det fungerar heller inte att prata i micen.

Någon annan som haft samma problem med standardhandsfreen? Detta är väl sånt som borde kunna gå på garanti eller? Har ju inte misskött den :/

Gör man rätt i att anta att felet ligger i handsfreen och inte i telefonen? Verkar lurt!

Tjopp

2. gtroop

gtroop Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också problem med handsfreen. Telefonen känner inte ens av att jag sätter i kontakten och går över i handsfree-läge. Ljud spelas upp som vanligt i telefonen etc. Funkar inte alls med andra ord, det har funkat tidigare dock! Vet inte om det är fel på telefonen eller handsfreen, mjukvara eller hårdvara?

EDIT: Nu har jag testat sätta i mitt headset i en kollages Hero och det funkade då, alltså är det fel på min på nått sätt. Ska väl också säga att det är originalheadsettet det gäller.

EDIT2: En omstart löste problemet, testade med taskiller innan omstarten men den gjorde inget!

Last edited: Dec 3, 2009
  3. sorken

sorken Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

har haft problemet med. som nämdes ovan löste omstart det. skulle tro att jag råkat killa något kul i taskiller av misstag som man inte bore...

4. D-Droid

MINA ENHETER

Verkar lurt det här. Jag har startat om telefonen såklart och även satt in och ut pluppen. Jag hör "blippanden" när jag höjer opch sänker "ring volume" och "media volume" men ingenting när det ringer och det går inte att styra med fjärren.

Kanske lika bra och köpa ett par vettiga hörlurar med mic och hoppas att det funkar. Någon som har nåt tips?

5. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också problem med headsetet som följer med. När jag lyssnar på musik och vill ändra låt så händer det ingenting när jag klickar på pilarna på fjärrkontrollen. Sen efter en stund så börjar den spola i låten och sen hoppar det över till en annan låt, helt mysko. Nån annan som varit med om det? Jag kör med standard-spelaren som är inlagd från början.

6. D-Droid

MINA ENHETER

Mmm, hellurigt. Mina knappar funkar inte alls vilket har lett mig till att tro att det är glapp/fel i "tryckmanicken". Ska beställa ny handsfree med bättre lurar och hoppas att det hjälper.

7. e2zippo

MINA ENHETER

Du har alltså samma fel som mig då?

Jag är också på jakt efter ett nytt headset då det som följer med är riktigt obekvämt, samt att det inte funkar :P

Har du något bra tips?

8. D-Droid

MINA ENHETER

Har kikat på ett hos teknikmagasinet som det tipsas om i en annan tråd. Ska köpa det idag och se vad som händer.

9. D-Droid

MINA ENHETER

Har nu införskaffat ny handsfree och den funkar finfint. Förmodligen är den från HTC trasig, hade jag inte skaffa ny hade jag bett om en ny från min återförsäljare av telefonen.

10. e2zippo

MINA ENHETER

Det var roligt att höra, du får gärna dela med dig vilket du köpte ;)

11. D-Droid

MINA ENHETER

12. e2zippo

MINA ENHETER

13. D-Droid

MINA ENHETER

Finns bara en knapp. Med den både svarar man och stoppar/startar musiken. Ett dubbeltryck ringer upp senaste numret. Vet inte om jag kan byta låt eller inte, har inte utforskat så långt :)

14. e2zippo

MINA ENHETER

Ok, tack så mycket för infon. Är nog inget för mig då jag verkligen vill kunna byta låt på fjärrkontrollen, är alldeles för pilligt att gå in i telefonen varje gång!

15. dattacine

dattacine Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Mtt tips är isf HTC RC E100.
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=352910

Har play/pause, spårbyte framåt/bakåt, volymkontroll, svara/avsluta samtal och knapplås och så har den vanlig 3,5mm uttag så man kan ansluta valfria lurar och kasta de som följer med.
    Köpte en sån idag och av det jag hunnit testa så funkar de bra.

Ansluts till usbkontakten så man kan ju inte ladda och använda lurarna med fjärrkontrollen samtidigt, men å andra sidan så kan man ju ansluta ett par extra lurar samtidigt och lyssna två samtidigt om man vill det.

16. e2zippo

MINA ENHETER

Jag har precis beställt en sån efter ett tips i en annan tråd, men tack ändå, och skönt att höra att den fungerar bra, och det är riktigt bra att man kan byta ut lurarna till ett par egna, det lutar mot ett par Westone UM1 (http://www.earphonesolutions.com/westoneum1.html)
    Det är iofs smidigt att kunna lyssna två nu när jag tänker på det, om man ska kolla på en film när man flyter bl.a.

Har du testat med två par lurar i, om det verkligen fungerar?

17. dattacine

dattacine Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp, jag testade med de där och med det medföljande headsetet och det var ljud i båda. Dock så var det bara det medföljande(i 3,5mm kontakten) som fjärrkontrollen funkade på när båda var ikopplade. Har itne testat ha vanliga hörluar utan fjärr ikopplade för att se vad som händer då.

18. e2zippo

MINA ENHETER

Jag hittade på felet! Det hade ingenting med headsetet att göra, utan det var Meridian som ställde till det, efter jag avinstallerade det så fungerar orginalheadsetet precis som det ska. Dock är dom fortfarande ruskigt osköna så det gjorde ju inget att jag köpte nya :)