Tips - handsfree

Discussion in 'HTC Allmänt' started by Farmfield, Nov 20, 2009.

1. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Edit: Adaptern från Teknikmagasinet visade sig vara skräp tyvärr... Ljudkvalitet o.s.v. var det inget fel på men fick byta den 3ggr då den öppnade sig i 'sömmarna' - ja den föll i delar helt enkelt... :( (ett jättetack till Kim på TM Backaplan som hanterat detta klockrent dock).

Jag kör nu HTC RC E100 fast tillsammans med samma Sony-Ericsson handsfree in-earlurar... Dessutom dj-igt skönt att kunna hoppa låtar, höja/sänka volym o.s.v...

Så, jag hade klurat på hur jag skulle ersätta mitt kassa Hero original-handsfree - delvis i kombination med att mina Creative in-ear-lurar sjöng på sista versen (samt då inte hade mic/svarsknapp)...

Men jag hade en Sony-Ericsson innan och till den hade jag en handsfree med väldigt bra in-ear-lurar - vi snackar alltså om den varianten av handsfre som ingår med dom flesta W-mobilerna från S-E (och många andra) - och det kitet går att splitta eftersom det är en sladd från luren till mic/svarsknapp och sedan ett par najsiga in-ear-lurar med en mkt kort 3.5mm stereoplug...

Och sen har vi då denna handsfree-adaptern från Teknikmagasinen - [Iphone 3G Ljudadapter] - som i kombination med mina kort-sladdade in-ear-lurar från S-E handsfreen blev en otroligt lyckad kombo...

Så... [​IMG] + [​IMG] = :D

Nu är det ju så att många tillverkare har den lösningen som mitt S-E-handsfree, så har du nåt sånt liggandes så är detta en kanonbra lösning! :D

Aah, och visst går det att köra vilka 3.5mm-lurar som helst med adaptern, men hur mycket vill man bära med sig sånt här? :rolleyes:

Och som en sista notering så vill jag säga - JA - det fungerar med Iphone-(pre 3GS)-lurar med HTC Hero m.fl... Men visst är det absurt att nåt som fungerar med Iphone fungerar med NÅT annat, hehe... :rolleyes:

Last edited: Dec 2, 2009