Mina tankar och funderingar om DHD från början

Diskussion i 'Desire HD' startad av infexis, 6 mar 2011.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tjena, har precis skaffat mig en Desire HD så tänkte dela med mig av mina tankar, första intryck, och hur jag upplever den :) Fick den sjukt billigt så det börjar väldigt bra hehe
    2500kr för en helt ny DHD är verkligen årets kap, eller vad säger ni ;)

Lite bakgrund: jag är en stor android fantast och har haft flera android lurar genom tider.. Hero, Desire, Milestone, Galaxy S, X10... har även haft iPhone 3GS och 4.

Kvalite och utseende: tycker att kvalité på en mobiltelefon inte kan bli bättre än så faktsikt, telefonen känns väldigt "premium". Personligen tycker jag även att det är en av de snyggaste lurar ute just nu. VAd gäller batteriet är jag rätt nöjd, efter att ha pillat non stop hela dagen igår hade min Galaxy inte klarat natten, men DHD är fortfarande igång på 17% batteri och redo att leka :)

Hårdvara: som sagt, telefonens byggkvalité är perfekt 10/10. kameran på 8mpx tycker jag inte riktigt kan mäta sig med 5mpx kameran på galaxy s, förutom i mörker. Högtalaren tycker jag inte om alls, den ger riktigt dåligt ljud, även detta jämfört med galaxy s. Skärmen har bra ljusstyrka och fina färger, men ser lite blekt ut jämfört med AMOLED. Samtalshögtalaren är ganska bra tycker jag, inget brus eller liknande.. och micen är inte dålig heller, har testat lite och är sjukt nöjd. Till sist tycker jag att luckorna för batteri och kort är ett helvete att öppna och stänga men man vänjer sig, och man kan tycka att det tillför kvalitets-känsla :)

Mjukvara: htc sense är inget som stör mig, gillar det faktiskt, det medför en massa nyttiga funktioner och gör hela android mer logiskt så att säga.
    Jag uppskattar väldigt mycket att htc uppdaterar sina telefoner, och ännu mer att de släpper ut källkoden. Pga detta så finns det stor mängd av ROMar på XDA, väldigt optimerade och supersnabba. Dessutom glädjer det mig att den går att överklocka lätt till 1.8ghz :)

Prisvärdighet: jag anser att den är väldigt värd sitt pris, ingen tvekan. Den spöar ju allt i sin väg, bokstavligen! Sen att man kan flasha in bättre ROM och överklocka gör ju saken ännu bättre :) Om man forskar lite ser man att den tål att jämföras med Optimus 2X som är dubbelkärnig Tegra2 lur.. och DHD vinner i några av tester ;) oklockad!

Att avsluta med vill jag tacka er på Swedroid för detta underbara forum!
    Fick min DHD igår och det första jag gjorde var att kika in på dess forumdel, hittade direkt super-guide tråden där allt vad berör root och flash förklarades grundligt. Det tog mig knappt en halvtimma att vara igång med CM7 :) Ni kanske märker att jag inte har så mycket att säga om hastigheten.. det är för att det inte behövs! Telefonen är sjuk vad gäller detta och snabbare än min laptop att surfa med..det finns inget mer att säga än KLOCKREN! :)

Några minus: jag saknar tv-out/hdmi, tycker den är lite tung i handen, skärmen tål inte att jämföras med S-AMOLED, högtalaren är kass, luckorna är ett helvete, knapparna är tröga (känner inte klicket när tryckt)

Last edited: 6 mar 2011
  2. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

glöm inte att man kan få ca 3800 i quadrant med dhd och "bara" ca 2800 med 2x;)

3. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

jaså.. hur fan då :O

4. Nfskillen

Nfskillen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

2x har inte stöd för något vad det nu hette :S