Köpes: B&N Nook Color (eller annan HC-redo platta)

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av emilakered, 7 mar 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Sugen på en Nook Color eller annan platta som kan/kommer att kunna köra 3.0 (HC). Billigt ska det vara, vill testa på operativsystemet innan jag gör några dyrare inlöp (Xoom, annan Tegra 2).

Helst i Sthlm, ses gärna öga mot öga. Kom med förslag och prisnivå så kan vi diskutera.

2. emilakered

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Bump! Letar fortfarande, att importerna NC från USA i dagsläget verkar bli lite kostsamt (och knöligt)..

3. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Inte alls knöligt, beställ den via någon reseller på ebay, frakten tar max 3-5 dagar oftast. Inga tullavgifter behöver betalas, utan endast moms och summan för momsen får du i sammband med att du får AVI:n för paketet :)

Kostsamt är det nog inte, och du lär ju inte spara för mycket genom att köpa en importerad här i Sverige, då man gärna inte vill göra någon "jätteförlust" på sitt köp, med tanke på att NC importeringstrenden är relativt ny - dvs att de begagnade NC:na är rätt "oanvända".

Ursäkta om jag gått lite off-topic i din tråd, men ville bara ge tips som förhoppningsvis kan hjälpa dig nu när du letar efter en NC :)

4. emilakered

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Det är helt lugnt med lite OT! :)

De flesta jag har hittat verkar landa runt 280-285 som bäst med frakt till Sverige, och med 25% moms (som man väl får räkna med att åka på) landar det på 2200-2300 kronor (rätta mig gärna om jag har fel). Tycker helt enkelt det är lite mycket, för mitt experimenterande i det här fallet känner jag att jag nog vill komma under 2000 kr-nivån.

Det jag hoppas på är väl att någon som fått tag på plattan billigt (köpt själv i USA, t.ex.) tröttnat och vill sälja i en snabb och smidig affär.

5. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Du kan få köpa min, men absolut inte under 2000

Hitta du dom för 280-285 på ebay så är det närmre 2600 :-. Skickar sen säjlaren med USPS så kan du räkna med tullavgifter (x%) plus den svenska postens hanteringskostnad på 100 spänn

Du får min för 2300 inkl frakt

6. emilakered

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Ja, precis, det är precis det jag räknat ut också (angående ebay + allt). Tycker helt enkelt det blir för dyrt, håller hellre i hatten då och ser vad för plattor som dyker upp i vår. Det som lockar mest med NC är ju helt klart skärmen annars, pallar inte TN-panel modell urusel.

Importerade förövrigt N1 genom Bordelinx när det begav sig, och åkte (som typ alla andra) på moms-chock där ett halvår senare.. Något sådant vill jag inte vara med om igen, nejtack.
    :)

Jag ska lura på 2300, tycker det är för dyrt med. Menar inte att du sätter överpris, men jämfört med vad man får och vad den kostar i US. Måste lura på om det är värt pengarna när allt kommer till kritan, kanske bara får bita i det sura äpplet och glömma NC-inköp (alternativt vänta tills någon ska åka över).

Last edited: 10 mar 2011
  7. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag vill köpa din Nook Color, skicka mig ett PM så löser vi detaljerna.

8. emilakered

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Har officiellt fimpat NC-planerna nu, sparar till någon 7"-variant med Tegra 2 istället. Lycka till med er affär, recman och BenPool!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.