1. Fello: Billigt. På riktigt. Valfritt mobilabonnemang för 25 kr/mån - i 4 månader!
    Dismiss Notice
  2. Varning för bedragare. Använd inte samma lösenord på flera webbplatser och aktivera 2FA!
    Dismiss Notice
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Dismiss Notice
  4. Dismiss Notice
  5. Google: P10 | P10 Fold | P9 | P9 Fold | P9a | Watch 4 | Watch 3 | Buds 2 | TV 4K | Tab
    Dismiss Notice
  6. Dismiss Notice

Köpes: B&N Nook Color (eller annan HC-redo platta)

Discussion in 'Arkiverade annonser' started by emilakered, Mar 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Sugen på en Nook Color eller annan platta som kan/kommer att kunna köra 3.0 (HC). Billigt ska det vara, vill testa på operativsystemet innan jag gör några dyrare inlöp (Xoom, annan Tegra 2).

Helst i Sthlm, ses gärna öga mot öga. Kom med förslag och prisnivå så kan vi diskutera.

2. emilakered

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Bump! Letar fortfarande, att importerna NC från USA i dagsläget verkar bli lite kostsamt (och knöligt)..

3. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Inte alls knöligt, beställ den via någon reseller på ebay, frakten tar max 3-5 dagar oftast. Inga tullavgifter behöver betalas, utan endast moms och summan för momsen får du i sammband med att du får AVI:n för paketet :)

Kostsamt är det nog inte, och du lär ju inte spara för mycket genom att köpa en importerad här i Sverige, då man gärna inte vill göra någon "jätteförlust" på sitt köp, med tanke på att NC importeringstrenden är relativt ny - dvs att de begagnade NC:na är rätt "oanvända".

Ursäkta om jag gått lite off-topic i din tråd, men ville bara ge tips som förhoppningsvis kan hjälpa dig nu när du letar efter en NC :)

4. emilakered

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Det är helt lugnt med lite OT! :)

De flesta jag har hittat verkar landa runt 280-285 som bäst med frakt till Sverige, och med 25% moms (som man väl får räkna med att åka på) landar det på 2200-2300 kronor (rätta mig gärna om jag har fel). Tycker helt enkelt det är lite mycket, för mitt experimenterande i det här fallet känner jag att jag nog vill komma under 2000 kr-nivån.

Det jag hoppas på är väl att någon som fått tag på plattan billigt (köpt själv i USA, t.ex.) tröttnat och vill sälja i en snabb och smidig affär.

5. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Du kan få köpa min, men absolut inte under 2000

Hitta du dom för 280-285 på ebay så är det närmre 2600 :-. Skickar sen säjlaren med USPS så kan du räkna med tullavgifter (x%) plus den svenska postens hanteringskostnad på 100 spänn

Du får min för 2300 inkl frakt

6. emilakered

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Ja, precis, det är precis det jag räknat ut också (angående ebay + allt). Tycker helt enkelt det blir för dyrt, håller hellre i hatten då och ser vad för plattor som dyker upp i vår. Det som lockar mest med NC är ju helt klart skärmen annars, pallar inte TN-panel modell urusel.

Importerade förövrigt N1 genom Bordelinx när det begav sig, och åkte (som typ alla andra) på moms-chock där ett halvår senare.. Något sådant vill jag inte vara med om igen, nejtack.
    :)

Jag ska lura på 2300, tycker det är för dyrt med. Menar inte att du sätter överpris, men jämfört med vad man får och vad den kostar i US. Måste lura på om det är värt pengarna när allt kommer till kritan, kanske bara får bita i det sura äpplet och glömma NC-inköp (alternativt vänta tills någon ska åka över).

Last edited: Mar 10, 2011
  7. recman

recman Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vill köpa din Nook Color, skicka mig ett PM så löser vi detaljerna.

8. emilakered

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Har officiellt fimpat NC-planerna nu, sparar till någon 7"-variant med Tegra 2 istället. Lycka till med er affär, recman och BenPool!

Thread Status:
Not open for further replies.