Guider för att roota finns det mängder av, så det finns ingen mening att jag skriver en sådan. I övrigt så är det ganska självförklarande av appen. 3 enkla steg. Gällande IMEI så bör det inte påverkas om allt går som det ska. Men se till att ha en backup av efs-mappen (detta görs även av programmet, men man kan aldrig vara för säker).
Root och senaste BusyBox är ett krav
Använd detta program endast om du kan komma in recovery/download mode. Se även till att ha en backup redo. Programmet modifierar systemfiler!
Om du har någon lagfix måste den inaktiveras innan du kopplar till Kies2.0. Detta bör göras innan Steg 1.
Steg 1. Gör en backup. Blir det problem redan här bör man se till at ha senaste BusyBox. Om inte en backup går att genomföra kan man inte gå vodare till steg 2. Se till så att både Product Code och PDA fylls i automatiskt innan backup görs. I annat fall saknas något.
När detta steg är slutfört ska det finnas en mapp med namn "SpoofFw_backup" på det interna SD-kortet. Där ska det finnas 3 filer.
Steg 2. Välj en preset, dvs den region du vill Spoofa. Menu -> Preset. När detta steg är slutfört bör du se de nya koderna i Product Code och PDA. För att dessa inställningar ska sparas måste en omstart göras. Klicka på "Reboot"
Steg 3. Välj samma preset som tidigare. Gå direkt till Steg3. Detta sparar inställingar för CSC och Phone. Denna inställning är inte permanent, så om du ska koppla till Kies2.0 måste detta göras direkt efter Steg 3. En omstart återställer CSC och Phone.
Om du vill gå tillbaka till original-koder tryck Menu -> Restore. Detta återställer Product Code och PDA. Starta om för att det ska ha effekt.
Om problem uppstår, var vänlig skicka din logcat till mig så kan jag kolla varför det blivit problem.
Last edited: Mar 14, 2011