Tyvärr kom jag inte långt alls
Jag tyckte detta verkade vara en säker metod att få in Svensk/Nordisk firmware på min Netonnet köpta tab, som verkar vara för Portugal eller liknande från början=ingen Svensk Swype med mera.
Började med att fixa in SpoofFW i tabben. (hade sen tidigare Z4root + Busybox klart.) SpoofFW sa att det blev fel när "Product Code" skulle läsas. Olyckligtvis lyckades jag nog "fippla" så SpoofFW återställde en backup av "Product Code". Det var nog inte så lyckat, eftersom den antagligen inte lyckats att göra en backup av densamma först.
Resultat=Kan inte boota Android längre
, kommer förbi bootanimering + uppstartsljudet med sedan helsvart skärm och tabben ger i från sig ljud/vibbrationer "lång + tre kortare".
Hoppet är inte ute (tror jag) då jag kommer in både i "Download mode" och i det andra läget. Jag har provat att göra en fabriksåterställning denna väg, men det räcker inte.
Min tro är att jag måste flasha in nytt ROM via Odin, för att sedan kunna "börja om". Antagligen skulle det vara bra att få tag på detta "Stock firmware" och flasha med Odin, eller vad tror ni kunniga? Har någon några tipps om var/hur jag skall börja? Skulle uppskattas mycket!
EDIT:
Puh, det löste sig. Jag installerade "Rotos" FW och fick i gång taben igen. SpoofFW funkade och jag har nu installerat Nordisk "stock" som jag vill ha det. Fungerade utmärkt denna gång!
MVH
Last edited: 16 april 2011